Gå till innehåll
tisdag 16 april 2024
suzz

Sökes, Bild på hoppilandkalle

Rekommendera Poster

Vem är hoppilandkall på din båt?

 

Någon i detta forum kaske har tagit ett foto på någon som hoppar i land från en båt.

Själv har jag letat i mitt bildarkiv men hittar ingen lämplig bild.

Jag skulle behöva ha tag på en bild till en red text som vi skall ha med i Mässtidningen inför Båtmässan i Göteborg. Bilden ska föreställa någon som just hoppar eller har hoppat i land från båt.

Bilden får gärna var rolig, nån som missar bryggan, slinter osv

 

mvh suzz\Laughing\ 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har tyvärr ingen bild, men jag har en historia som är sann, däremot får ni alla som läser den själva bedöma om den är rolig.....

 

Detta utspelar sig ombord på min farsas 12 meters salongsbåt någon gång på sent 70tal min lillebrorsa var hoppilandkalle och satt i fören, morsan stod vid rodret och farsan höll i draggen (oops! hur lät det) själv hade jag och min andra lillebrorsa för dagen ansvaret för fendrarna och avbärning mot grannbåtarna, vi brukade rotera så alla lärde sig.

 

Hursom helst!

 

Vi närmar oss bryggan och den är rätt låg... nu var farsans båt rätt hög i näbben, så det var ett hopp på 1,5 meter ungefär.

Brorsan var 10 år och tvekade, och tvekade, till slut satte morsan stäven mot bryggan och ropade, hoppa då!!... brorsan satte sig ned försiktigt på fören, fattade mod och hoppade.... sedan stod han där och höll i tampen och båtgrannen kom för att hjälpa till, lite sådär artigt som det blir ibland när trevliga människor är på sjön.

 

Plötsligt ser grannen att brorsan blöder!?? det rinner blod nedför brorsans ben??? han ropar på morsan som kommer för att kolla (hon är sjuksköterska så henne stressar man inte upp med lite blod).

Det visar sig att han fastnat med pungen i halkipen när han hoppande! och känner inte det, ja vadå sa att han, jag kände att jag fastnade lite i hoppet men trodde det var shortsen som hakat i, det blödde en del, som tur var skulle en av båtgrannarna just åka hem till stan i sin mycket snabba lilla båt så morsan och brorsan liftade med dom.

 

Kul eller?... inte....?

 

Numera skrattar vi som bara attan åt historien hela familjen när vi träffas, men just då....

Vi hade inte mobiltelefoner på den tiden utan bara radio så det var bara att lösa allt genom den så ambulansen kom till rätt brygga inne i stan.

Nu fick han inga större men av händelsen utan är idag stolt far till två pojkar som är hoppilandkalle dom med..

 

Det räcker att någon säger HOPPA DÅ RÅ!!!! så bryter skrattet ut

 

Senast ändrad av RDauksz | 21 december 2007 | 10:07

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har ett par bilder på hur min bror ska hoppa iland ifrån fören. Men han hamnar istället emellan båten och bryggan. Och kommer upp dyngsur.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...