Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Briggen

Skydd i stäven - var finns?

Rekommendera Poster

Ett skydd i stäven. Är det någon som vet vad det kallas, själv kommer jag inte på namnet. Syftar på en list gummi/plast (brukar vara svart) som verkar vara monterad från stävögglan och uppåt.

Var finns de att köpa?

 

(Tänker inte på stävskydd som sitter längst upp i nosen, eller något i rostfritt)

Anders

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Kolla på

 

www.kuntze.se

 

kolla under: produkter, gummilister, stävskydd

 

Per

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset. Men jag hittar inte prylen på den sidan, alltså det är inte stävskyddet som de har, utan mera typ en slang som går ned mot vattenlinjen från stävens topp. Det heter ngt men vad?

Anders

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det heter stävgummi, kom jag på. Verkar finnas till bl a TG. Jobbar vidare på att hitta vem som säljer den. Verkar kosta si så där 2 900 kr, man blir mörkrädd som vanligt när det gäller båtar och priser.

Anders

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det du beskriver är precis det som dom på Kuntze kallar stävskydd. Är du säker på att du inte bara missförstår att det är profilen på listen dom visar på bilden?

post-17277-1394235292,0238_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej, inte den på Kunze. Den ligger lodrätt ned efter stäven. Har kommit lite längre i mitt sökande, i alla fall. Marindepån monterar dem. Men vet fortfarande inte om de också säljer dem för eget montage. Så här kan det se ut: http://www.swalden.se/bat.htm

Anders

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fast i och för sig kan jag ju ha missförstått det hela får jag tillägga.\Surprised\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Tror faktiskt du missuppfattat det hela Kuntzes list sitter precis som på bilderna du refererar till. Bilden på Kuntzes hemsida är profilen och skall monteras uppifrån och ner precis som dina bilder.

 

Per

 

Senast ändrad av oceanis | 13 december 2007 | 23:32

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag retirerar, ser ut som ni har rätt. Heders. Synd att man inte får fram en enda bild på monteringsprojektet via länken. Hade varit bingo!

 

Anders

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gammal tråd, men någon kanske fortfarande letar:

https://www.profillagret.se/17-d-formad-stötlist

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...