Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
bumbi

Bayliner 2455 Lyse?

Rekommendera Poster

Någon som har några bra ideér eller tips om var man kan sätta diverse lampor uppe vid l-soffan? Jag har ingen targa båge, så jag vet inte riktigt vart jag ska sätta dem?

 

Senast ändrad av bumbi | 27 november 2007 | 20:55

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Om du vill ha lyse i taket så kanske denna kan vara ett alterntiv http://www.molectric.com/product_info.php?cPath=84&products_id=424 fäst den på kapellbågen samt dra kablarna inuti bågen eller varför inte prova först med att koppla på en cigg-kontakt och plugga in den i uttaget när du behöver lyse.

Drar nästan ingen ström heller så du kan ha den på jämt om du vill.

Annars så skulle jag kunna tänka mig att montera ett par led-spots intill sidorutorna som lyser uppåt, annars är det ljus efter golvet som är lösningen men då får du dålig belysning vid bordet kanske...

Några förslag iaf som kanske sätter igång lite tankar.

 

Mvh

 

/Persk

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hmmz jag tackar för tipset! Funderar nog på att sätta något som lyser uppåt i nån form av list. Frågan är ju hur mycket det lyser vid bordet. Har du något förslag på nån slags ledspot?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

varför inte ett glas/plexibord med en lackad mahognylist runt där du har fällt in lysdioder? skulle kunna bli riktigt grymt..

//Mårten

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Grymt iofs... sätta diodrarna runt bordet i en ram och sen glasskiva?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ja det var så jag tänkte dioderna kommer då självklart i underkant på listen så att de lyser upp under bordet... kan man ju exprimentera med olika färger på dioderna också om man vill... Jag kan ev göra ett bord åt dig om du vill.. (ersättningsfråga\Wink\ ) pluggar till båtbyggare i henån..

//Mårten

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ja.. fixar du in dioderna oxå och tillverkar bordet?. va ska du ha för detta? =)
 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hade bara satte LED lampor vid golvet ,för inte vill man få upp ljuset i ögonen när man sitter vid bordet .

På bordet skulla jag använda en mysig lykta eller några värmeljus .. för stämningens skull .

 

LED ljus vill man inte titta direkt på .. med dra nytta av det i ''upplysningssyfte'' ..de är ok .

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag det låter som en bra idé. Vilka dioder ska jag titta på?. det finns ju en hel mängd med olika. Samt hur ska jag koppla och motera?. hur sitter dioderna fast osv.?
Men det måste ju finnas nån här inne som inte har targabåge på sin 2455 -89, som har monterat någon form av lyse där uppe.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En möjlig lösning är att lägga en ljusslang (typ juldekoration, en massa små lampor inuti en slang) och lägga denna slang hela vägen från drickahållarna längs ryddstödet på L soffan, följa sidorutor, vindruta, sidoruta och hela vägen bak tills där styrbord ruta slutar. du behöver en ljusslang som är ca 6-8m lång. Klistra försitigt fast ljusslangen med akrylfog så går den att ta bort spårlöst när man måste byta den eller tröttnat. Det blir ett ganska mysigt mjukt ljus utan skuggor.

 

HaDet

Lars

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...