Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Diesel_Pelle

SSRS rycker ut vid miljökatastrofer

Rekommendera Poster

SSRS är fantastiska, kan jämföras med Kamprads IKEA.

Båda är lika självklara och effektiva.

 

Stöd SSRS för ett bättre båtliv.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det är mycket bra att SSRS tar ombord länsor på sina båtar för att ringa in och begränsa utbredningen av ett mindre oljeutsläpp vid tex en grundstötning, men miljökatastrofer?  Tror att det blir svårt för dom att bygga in en kapacitet att ta hand om utsläpp på mer än max ett eller 2 ton olja i havet. Det kräver mycket stora resurser att ta hand om utsläpp på flera hundra eller tusen ton, tyvärr.

 

Kolja

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

De har inte som mål att kunna ta hand om oljan, utan att begränsa skadorna. Eftersom de finns spridda på ett så stort område så kan de snabbt vara på plats och lägga läns för att begränsa spridningen av utsläppet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hursomhelst, hur än effektiva de kommer vara i början, tycker jag ändå att det är ett stort och postivt steg som SSRS tar. Man får ha i åtanke att detta trots allt är en frivillig organisation som inte får hjälp av staten.

 

Tacksamheten från statens sida borde vara större.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om man jämför kustbevakningens budget med SRSS och därtill väger in den samhällsnytta som utförs får man troligen en bra måttstock på hur verksamhet fungerar i statlig regi jämfört med Riktig Samhällsverksamhet

 

Passa på att ge SRSS allt stöd du kan!

Nöj dig inte med dom 600 som begärs för medlemskap utan salta på lite till, man vet ju helt säkert att det används till rätt ändamål.

 

Senast ändrad av RDauksz | 10 januari 2008 | 14:57

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min sambo har kontaktat SSRS och fick en insamlingsbössa till Konsumbutiken där hon jobbar, säljer även SSRS-frimärken som är lite dyrare men den 50-öringen går til SSRS. Har även fått ansökningsblanketter för medlemsskap utav SSRS och lagt dom både i butiken och på båtklubben.

Nu utmanar jag Er MG-medlemmar att göra detsamma om möjlighet finns. Alla bäckar små.....

 

Mvh Thomas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...