Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
b-boy

Växelhus stången johnson 70hk

Rekommendera Poster

Hej har kollat lite på forumet men hittar inga bra svar... Vore mycket tacksam om någon som hare eller meckat med en johnson motor från 90talet...gärna en 70 hk 1991.

Skriver min tråd igen...

 

Finns det inte någon som har ett bra svar?? Höll på idag och stötte på patrull. De kan ju inte vara så idiotiskt att man måste plockabort förggasaren för att lossa på växelstången....

Någon sa att växelstången vred sig...???? Vart lossnar den då??? Är det ett helvete att fådit igen eller??

Någon som har en johnson 70hk motor från 1991 som kan ge ett vettigt svar...

mvh

marcus

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kolla på sprängskissen:http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmCcatViewBase.jsp?&lvlCode=5&pCode=C0142655&path=BMC~A0000021~M0009691~M0009780~M0009781~C0142655&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&reqFor=29&req4Browse=1&docId=&docName=&isForSupStore=false&cCatFilter=&eCatSupFldr=

Dra ur sprinten nr 87. Skjut växelreglaget nr 88 in mot motorblocket, då lossnar växelstången.

 

mvh Waxholm4

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 
 
 
Image not Available\<ahttp://www.ishopmarine.com/ishop/img/AsplIsmSpacer.gif\ border=\0\ />

 
 
 
 
 
 
Sä 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns med andra ord ingen bild.... Nän annan som har något bra svar....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Sprinten sitter i växelstången under förgasarna. Jag plockade bort förgasarna när jag tog loss växelstången. Min motor var en evinrude 115 -91. Det är kanske möjligt att få loss den men det är värre att få dit den. Så ta loss förgasarna så går det smidigaste.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du tycker att det är smidigt att ta bort förgasaren så okay, gör det, jag gör aldrig det.

 

mvh Waxholm4

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag byte impellern idag. o när jag skulle sätta tillbaka allt gick det otroligt bra.. men jag undrar om det kan bli fel?.. när jag drog ut stången o skulle sätta in sprinten gick det oxå bra.. så bra brukar det inte gå.. går det o sätta ihopa den fel? eller måste stången som går från lådan där nere va i ett läge?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...