Gå till innehåll
tisdag 23 april 2024
stspanhe

Förpik uppgradering

Rekommendera Poster

Hej,

 

Funderar på att uppgradera min förpik. Som det är nu så finns det inget i den.

Jag skulle vilja klä den med teakribbor på sidan, sätta in ett skott i fören samt sätta upp hyllor på sidan för förvaring av mina barns spel och leksaker m.m.

 

Alla tips hör man kan göra är välkomna. Bilder och e.v. mått tas också varmt imot.

 

Plastar man fast ribbor i skrovet för att sedan skruva fast skott och hyllor?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Vi plastade fast lister som vi kunde skruva fast ribben i och sedan tog vi och klöv ribbor av en teakskiva, hyvlade ribborna 45 grader på kanten. Det tyckte vi blev snyggt och betydligt billigare en massivträ. Vi har gjort så i nästan hela båten.

//Niklas

post-28793-1394235228,6256_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Niklas

Tack så mycket.20.gif\ Det ser mycket bra ut.

Om någom mer har bra tips så berätta bara. Foton är alltid välkomna.9.gif\

 

Jag är också intreserad av Toa delen. På min är toan på barbord sida och handfat på styrbord sida. Jag skulle vilja ha toa och handfat på barbord sida. Detta för att få en gaderob på styrbord sida.

Är det någon som har så i sin Player????

 

Tacksam för alla svar och tips.

1.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har både toa och handfat samt ett badrumsskåp på babord sida. På SB har jag precis som du säger en garderob. Jag tror att de flesta 311 har det på det sättet. Jag har i alla fall sett flera identiska. På bilden kan du se toadelen.

 

Mvh

Mats

post-5978-1394235230,0408_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

20.gif\ Mats,

Hur du eller kanske någon annan en bild på gaderoben också? smiley-embarassed.gif\.

 

 

M.v.h. Henrik

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Henrik!

Hur har det gått? Har du hunnit med någon uppgradering i vinter? Jag har faktiskt själv funderat på att riva ut hela nuvarande inredning och använda utrymmet enbart till en större och mer ombonad toalett samt förvaringsutrymmen med skåp, hyllor och garderober. Det känns väldigt lockande nu när barnen blivit såpass gamla att de knappt följer med ut längre. Det finns ju ändå 4 bra kojplatser kvar.

Mvh

Mats

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Mats,

Ursäkta dröjsmålet med mitt svar Skäms. Men det har varit fullt upp. Jag har fått erbjudande om en utlands tjänst i Förenade Arab Emiraten. Vi har varit där och kollat. Och innan dess var jag tvungen att vårrusta båten för att den skulle i plurret. Men nu är den iGlad.

Vad beträffar uppgradering av min förpik så får nog mina barn klara sig i år också.

Jag hinner tyvärr inte med allt jag vill. Jag har fått fixat ordning mitt sittbrunnsbord och ratten. Sedan har jag jobbat en del på min Instrumentpanel. Den skall när den är färdig innehålla en liten dator för att mäta strömförbrukning och spänning och kanske lite temperaturer i framtiden. Se bifogad bild.

Lycka till med dina otroligt intressanta projekt och jag ser fram i mot att få följa dem här på nätet. Kanske jag hinner att komma och hälsa på och får se dem i verkligheten också.

Ha det Gött så kanske vi syns.Skrattande

 

post-27658-1394235456,7194_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Henrik!

Mycket proffsig panel! har du gjort den själv eller har du låtit tillverka den? Spännande med jobb I Saudi! Blev själv erbjuden jobb där för ca 25år sedan, men var nog lite för feg för att prova. Det ångrar jag idag! Men så är det ju ofta, man ångrar de chanser man inte tog.

Mats

Kaiata S106

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Ja det skall bli spännande att prova jobb utomlands. Men jag kommer att sakna västkusten och båten på Våren och Sommaren. Gråter  Fast jag har denna sommaren på mig att njutaCool

Jag kommer dock att ha kvar båten. Min bror har lovat att se till båten och sköta upp och i läggning. Det kommer säkert att bli en del turer för han och hans familj.

Panelen har jag ritade jag på datorn för att sedan få den tillverkad av Skövde Gravyr. Automatsäkringarna och lysdioderna är från Biltema. Vipp-kontakterna är från Kjell o company. Displayen är från en skrotad telefon och Pic16f88 kretsen (datorn) är produktprov ifrån microchip. Kretskortet har jag tillverkat på mitt jobb.

 

Vi hörs.
M.v.h. Henrik



Senast ändrad av stspanhe | 05 maj 2008 | 21:07



Senast ändrad av stspanhe | 05 maj 2008 | 21:09

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...