Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
stavhammar

Förslag, ideer och förändringar

Rekommendera Poster

Så har det gått ca:40 dagar utan att man har fått nåt svar.........uselt!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag får gå tillbaks i listen till vänster för att komma från frågan jag läst , men mek o teknik finns inte med där så då får jag klicka på någon annan rubrik för att sedan gå tillbaks till den rubrik jag var på tidigare. Krångligt och onödigt.

Jag anmäler mitt inlägg så får vi se om någon ansvarig tittar på det.

 

Kalle

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

angry               Ingen info om den förb... loopstarten

http://www.maringuiden.se/forum/;thread=404227#loopstart 

Är det inte dags att byta till en annan forumslösning för att få ett forum som fungerar.

Bevisligen klarar ni inte av att programmera och hantera den rätt.

Att inte svara och kommentera våra inlägg här är urdåligt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skickade mail tll nedanståend som gör Maringuiden för info om våra klagomål.

Lena Jexby | Webbredaktör
Email. lena.jexby@maringuiden.se
Tel. 08-588 338 23

Suzanne Behr | Annons/Försäljning
Email. info@behr.se
Tel. 031-55 55 55 Mob. 0708-55 55 90

William Blanck | Annons/Försäljning
Email. william.blanck@lrfmedia.lrf.se
Tel. Vxl. 08-588 366 00

Henrik Salén | Försäljningschef Marina nätverket
Email. henrik.salen@lrfmedia.lrf.se
Tel. Vxl. 08-588 366 00Email

| info@maringuiden.se
Support | webmaster@maringuiden.se
Annonser | annonser@maringuiden.se
Nyheter | nyheter@maringuiden.se

Email | info@maringuiden.se
Support | webmaster@maringuiden.se
Annonser | annonser@maringuiden.se
Nyheter | nyheter@maringuiden.se

  

 

Till ansvariga för forumet
Varför får vi som har synpunkter på Forumet inga svar och varför åtgärdas inte de grövsta felen?
Byt forumet!
http://www.maringuiden.se/forum/;thread=187386#loopstart
Mvh Lasse 

 

Skall bli spännande och se hur många som har kurage att svara och göra något åt problemen.

http://www.maringuiden.se/omoss/kontakta/#loopstart 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Lasse,

Tack för ditt mail, jag har vidarbefodrat ditt mail till Ansvarigutgivare Olle Sjökvist, Projektledare Ola Oscarsson och Webbredaktör Lena Jexby. Har bett dem att snarast ta tag i denna tråd.

Mvh Suzz

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi är väl medveta om problemen med maringuiden och hoppas kunna se över hela sajten under hösten.

Olle Sjökvist

Chef Interaktiva media

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Innebär det också att ni kommer att se över alla förslag som finns i denna tråd? efter att ha varit medlem i snart 5 år så har jag inte sett ett enda förslag fråm någon medlem som har fått gehör hos er!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Under ett antal år har jag försökt komma tillbaka till Maringuiden men det har alltid slutat i att jag ger upp. Anledningen är att forumet har ett unikt gränssnitt som inte är bra.

Jag är aktiv på ett flertal andra forum som har lite olika platformar och ingen av dem är så motsträvigt för användaren som MG är. Det är för mycket saker som inte är intuitiva och som gör mig, som användare, irriterad.

Om jag ska nämna ett par saker som enligt mig gör forumet i princip oanvändbart så är det sökfunktionen och det begränsade antalet kategorier. Ett forum med 49357 st båtentusiaster måste delas upp i smalare kategorier så att trådarna kan sorteras för att ge en bättre överblick och så att användare lättare kan hitta sina specialområden. Om en medlem till exempel är väldigt duktig på utombordare så ska det finnas en kategori för just det. Inte som nu att denne måste läsa igenom trådrubriker om spinnakersegling och kölbultar (Seglarsnack) eller renovering av drev och montering av trimplan (Motorsnack).

Min uppmaning till Maringuidens ägare/administratörer är att titta på lite andra forum på nätet och överväga att byta ut hela platformen. De flesta forum har en liknande struktur och det måste ju finnas en anledning till att det är så...kan det vara för att det fungerar bra?!

Eftersom Maringuiden är så pass unikt i sin utforming gissar jag att det är skapat från scratch och har byggts ut, ändrats och tweekats genom åren. Lite som trafiknavet Slussen i Stockholm som säkert fungerade bra när det byggdes men nu är det en katastrof.

Jag har full förståelse för att det svider att byta ut något som man byggt upp under många år men frågan ni då måste ställa er är: Är forumet till för ägarna/administratörerna eller är det till för forumets medlemmar?

Med vänliga hälsningar
Fred

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kunde inte sagt det bättre själv. Håller med till 110%

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om jag ej är inloggad och vill svara kommer en ny inloggsida upp som är för liten. All text och skicka knappen syns ej.

Se Print scrn

post-571-1394236797,9353_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vilket intresse för forumet. Skickade mail till 4 personer EN har svarat här.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hurra!

  yes

Loopstarten verkar vara borttagen. Nu går det att backa sidorna igen.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det verkar vara ett allvarligt fel på räknaren som visar hur många medlemar som är on line. Kolla bilden, det står att det ska vara 1002 medlemmar, men i verkligheten verkar det vara 12 st.

Mackey

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...