Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
stavhammar

Förslag, ideer och förändringar

Rekommendera Poster

Ja, det verkar ju funka nu... Glad

Men varför tog det sån tid? Och varför köra huvudet i sanden? Fel en gång av hundra, när det var snarare var en gång av två...

Men nu är frågan varför delete-knappen inte fungerar längre?

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hejsan.

Jag skulle gärna vilja ha med ett gummibåtsnack oxå. Har nyss köpt en gummibåt och skulle gärna ha ett forum speciellt tillägnat dessa flytetyg. Finns ju lite olika typer och principer för dessa. Visst kan man använda Motorbåstsnack men ett eget forum vore smaskens.

Glad

mvh

Kalle

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Madrassen

Skapa en klubb, gummiklubben Skrattande

skojade, men visst finns det en hel del att snacka om gällande gummibåtar.

Achilles-jollar
Achillesjollarna görs i Hypalon vilket håller i Medelhavet.
Återförsäljare i Sverige för bl.a dessa jollar är:
Bergshamra Varv AB
Pl 2436, 76010 Bergshamra
Tel: 0176 - 26 20 68
...:: BERGSHAMRA VARV AB ::... http://www.bergshamravarv.se/

 

M



Senast ändrad av Madrassen | 15 oktober 2008 | 14:53

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gummibåtsnack det låter bra, har nyss köpt en Valiant 270 att hänga efter båten.

Magnus

post-10000874-1394235684,1369_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag undrar om det finns en efterlysnings del här på MG, det är ju ett växande problem med båt och motorstölder i dag.

Om vi genom tips kan förhindra eller minska eller hjälpa till att lösa stölder så vore det bra om det lyfts fram här på MG.

Jag läste på forumet att vissa har lämnat båtlivet pga tjuvar Gråter, mycket tråkigt tycker jag.

Med hopp om svar.

Magnus

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett projektforum vore roligt.

I detta ska man kunna visa lite större bilder, och även flera bilder per inlägg, med kommentarer mellan varje bild.

//Peter

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan man inte lägga miljötråden på samma sätt som Dösnack,så man slipper se skiten i forummenyn?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skulle man inte kunna utveckla min sjöbod? Mer info om sin/sina båtar och att man när man väljer stad alltid får aktuellt väder för eget område, ev aktuella båtnyheter tex träffar eller annat där i högerkolum motsv?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gör hemsidan tillgänglig i mobilen mer eller mindre.

Inför en länk där båtfirmor kan lägga ut kampanjer etc.

Starta en Wikipedia.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hejsan,

Jag vet inte om detta har nämnts tidigare i denna tråd men den e ju så lååång.

Jag skulle gärna se att forumet var sticky eller vad man ska kalla det, alltså när man öppnar en tråd och sen går tillbaka till forumet så hamnar man på samma ställe på sidan. Vet inte om nån fattar vad jag menar.. men typ aftonbladet där man kommer tillbaka till samma ställe som man stod på.

 

Annars tycker jag att ni gör ett strålande jobb.

 

Mvh Jonas

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har ganska ofta problem med att Maringuiden.se hänger sig, eller laddar trögt. Fler som har samma problem? Det gäller inte andra sidor i samma utsträckning. Antalet besökare för stort för hemsidans tekniska förutsättningar?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med om detta. Dessutom saknar jag crossreferenser. Att det är uppdelat i båttyp är inte så optimalt känns det som. Sitter själv med en motorbåt och ska hitta matnyttig info om installation av en solpanel eller solcell som vissa säger. De flesta motorbåtar har ingen solpanel medans nästan alla segelbåtar har en.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det vore intressant att få ett svar från siteadmin om hur man tar sig an alla dessa förslag som man har fått från MG medlemmar...det är inte mycket som har hänt efter att man uppmanat sina medlemmar att komma med förslag på förändringar/förbättringar av siten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det har skett en hel del förändringar i linje med dom önskemål som kommit fram här.

Håller med om att det ibland har varit dåligt med återkopplingen. Både på det som gjorts och på det som inte kommer att göras.

Precis när vi kommit i någorlunda ordning under TTG:s ägandeskap så blev det en ny affär mde oss inblandade. LRF Media AB äger ju oss sedan 1 december. Så nu är det nya strukturomvandlingar. Men det kommer att ske en hel del kan jag säga. Vad exakt vet inte jag idag men återkommer när jag eller vi vet mer!

Vi kommer att finnas på båtmässan i Göteborg i monter C01:01

 

//stavhammar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Visst en del har hänt, ingen tvekan om det, men du nämner själv återkopplingen, den saknas för det mesta, sen kan man ju lägga ut ett svar på det som inte görs och kanske rensa dessa inlägg och bara låta såna som är aktuella ligga kvar...en liten idé från en liten man...ses på mässan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, då var de flesta länkar inlagda. Alltid retar det väl nån! Flört

Nej men det finns säkert någon som saknas i era länkar här till vänster och de kan ni lägga in där.



Senast ändrad av Sobril | 05 februari 2009 | 17:16

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej det verkade vara en dum idé!



Senast ändrad av Sobril | 12 februari 2009 | 14:39

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När blir det möjligt att byta sitt lösenord?

Den funktionen finns men är trasig just nu.

 

Edit: Fixat efter snabb och bra kontakt med maringuiden. Bra jobbat!



Senast ändrad av Tally | 19 februari 2009 | 17:29

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har ni lagt in nån typ av automatisk utloggning efter en viss tid?

Varenda gång jag kommer tillbaka hit så är jag utloggad, tidigare var jag alltid inloggad och kunde skriva inlägg direkt.

Det värsta är att jag precis skrivit ett långt inlägg som avbröts av ett telefonsamtal och när jag klickade på skicka så kom jag till tråden, men mitt inlägg fanns inte någonstans och jag var UTLOGGAD...antagligen en timeout av något slag...men så jäääääkla irriterande.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Nej vi har inte lagt till någonting nytt men det kan handla om dina cookies. Dom gäller ju en viss period och kan därmed ha blivit ogiltiga. Ta bort cookies för maringuiden, markera att du vill vara autoinloggad och logga sedan in.

Fungerar inte det titta på inställningarna så att du tillåter cookies från maringuiden.se. Sedan gör det ovanstående.

Funkar inte detta heller så maila mig. Skicka med information om ditt system såsom operativsystem, webbläsare, inställningar på javascript och cookies.

//stavhammar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

RSS till rubbet, artiklar, bloggar, forum etc.

Skulle underlätta mycket!

MvH

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som har problem med att det inte går att få en länktext som är normal? Om jag markerar ett ord, klickar på länkiknonen och matar in information i popup-dialogen, kommer den text jag har markerat att ersättas med själva URL:en, hur jag än gör.

Nedan matar jag in ordet foo, markerar och skriver in en URL, och postar sedan inlägget.

foo

Vi pratar Firefox 3.0.8 på Linux här.



Senast ändrad av fjollberg | 20 april 2009 | 21:06

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För övrigt vore det bra om inloggningsrutan finns på fler sidor än förstasidan, då i synnerhet i bryggsnack eftersom jag ganska ofta måste gå tillbaka till hemsidan, logga in och leta mig tillbaka in i bryggsnack för att få svara på inlägg.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det inte dags att skapa ett Propellersnack snart? Det ploppar dagligen upp trådar av typen Vilken propeller ska jag ha.... Hade ju varit smutt att samla alla dessa trådar i samma forumdel så att det blir lite mer överskådligt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inloggningen finns på alla sidor, utom marinbörsen, på vänster sida under navigeringsmenyn. Skall fundera på om man kan få till nått i överdelen som hänger med på alla sidor.

//stavhammar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...