fats 0 Postad 5 September , 2007 Har precis köpt en öppen plastad motorbåt vilken saknar sittbräda både akter och midskepps.Någon som har smart lösning hur man enkelt/billigt/snyggt bygger egen?Funderar på lackade furubräder,men vet inte hur man kan fästa dom i insidan på skrovet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 141 Postad 7 September , 2007 Om man skall ha sittbrädor på det sätt du vill kanske man måste börja med att pop-nita fast vinkeljärn (2, kanske 3 järn på var kortsida) som brädorna skall vila på, på sidorna i skrovet. Sedan ta brädan och skruva fast vinkeljärn i brädans undersida, och på den nedåtgående vinkeln skruva fast ben som vilar på durken. På så sätt så belastar du inte enbart durken, utan latsbalanserar mellan vinkeljärn och durk. Detta är bara en idé jag har, och inte på något sätt vetenskapligt testat... Om jag varit i din sits, hade jag tittat på en sådan här lösning först. Du får gärna delge hur du gör, och hur det funkar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fats 0 Postad 11 September , 2007 Låter smidigt. Testar en annan sak först: Hittade trädgårdssoffa på Jula för 149:- Exaxt rätt bredd. Får justera lite,kapa ryggstöd och så. Tror på detta alternativ. Kan ha en i fast i aktern, en i mitten som kan flyttas när familjen ska lägga sig och sola.. Tål att testas.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 141 Postad 11 September , 2007 Hehehehe... ja det låter som en kanonidé! När du fått till det: kan du inte sätta in en bild på hur det hela ser ut, det verkar vara en helskön idé... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser