Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
strandad

Vackraste kabinbåten?

Rekommendera Poster

Som redan sagts här så är ju Storebros båtar i en egen

division speciellt kvalitets mässigt ,men tråden var ju

kabinbåtar och då är det ju Solö 25 LyxII som är utan

tvekan den vackraste cabinbåten genom tiderna.

 

Ha det bra allihopa

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker också att Delta gör snygga båtar... Men de är ju förklädda muskelbåtar för att åka fort. Med syftet att komma fram snabbt, vanligen till en sommarstuga i skärgården.

Har du verkligen tänkt efter hur en familj skulle må en helg i en Delta?

De första tre modellerna 25-32 har bara en liten taklucka fram, inga ljusinsläpp från sidorna fram. Och ingen dörr till kabinen fram, vad jag kan se på bilderna. Det är väl ingen kabin man vill övernatta i?

D32 är den första som har ett kök som verkar gå att använda, den lilla modulen på D29 vill väl ingen laga mat eller diska vid? D25 har varken kök eller toa.

Nej... Delta är snarare passbåtar, inte kabinbåtar som är byggda för övernattning. Eller med företagets egen slogan: Snabbt och säkert från A till Ön.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Visst tycker man oftast om sin egna båt, mitt bidrag är givetvis en äkta kabinbåt Glad

post-5721-1394236162,8973_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Perfekt tråd!

Vi har en Albin 25 som börjar kännas för trång. Har därför börjat kika runt lite på något annat.

Flipper 999 eller saga känns fin och rymlig men är dock för dyr för oss.

Mina kriterier är att jag vill ha en kabinbåt, alltså inget kapell då jag vill använda båten året runt. Jag fiskar mycket och vill ha ett akterdäck där man kan fiska ifrån. Båten ska helst göra över 15knop. storleken ska iallafall vara större en albin25. Funderar runt 30fot. Sen vill vi att jag och frugan ska kunna sova separat från barnen...varför får ni fundera ut själva. *s*

Så 4-5 kojplatser.

Det enda jag hittar som inte hamnar över 500 000 är bayliner, och då modell 2858.

Någon som har erfarenhet av denna modell eller någon annan båt i samma storleksklass runt 500 000. Öppen för förslag.

 

MVH 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är MV Marin 6600 FC MV Marin 6600 FC och Aquador 22 C Aquador 22 C i grund och botten samma båt? Verkar väldigt lika och inte många andra har akterruff under aktersittbrunnen.

 



Senast ändrad av demoniak | 04 mars 2010 | 13:09

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är väldigt svag för nordiska klassiker som Windy 24 och Coronet-båtarna med 32 Oceanfarer i spetsen. Storebros fina kabinbåt Solö 25 är likaså en favorit. Dessvärre tror jag inte att jag någonsin kommer skaffa någon av dessa pärlor. Hjärtat säger en sak men i praktiken har man moderna krav som dessa båtar inte riktigt klarar att leva upp till.

Fast man ska ju aldrig säga aldrig... 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej, inte samma båt, 22C bygger tydligen på Aquador 21's skrov men de har nästan exakt kopierat planeringen från 6600FC just för att konkurrera med mv-marin, se denna länk.

Lite kul på sätt och vis, det är ju ett gott betyg till mv-marin Cool Jag är väldigt nöjd med min 6600FC och nu börjar suget komma inför säsongen....

/Per

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som nybilven ägare av en Saltö 31 så måste jag ju lägga rösten på den... men i ärlighetens namn är man nog inte helt objektiv. Är faktiskt inte ens säker på att den platsar i kategorin kabinbåtar men visst är det en fröjd för ögat och själen...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du har helt rätt Saltö 31 är en riktig båt.

post-15561-1394236650,6909_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...