Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Gulan

jaha, vad säger \"gubbsen\" nu?

Rekommendera Poster

 Nya kvastar har tydligen bestämt att det  skall införas ett båtkörkort. Sist det var på tapeten så väckte det ett veritabelt ramaskri på bryggan.

Jag har kikat runt lite men inte hittat några upprörda känslor (än så längesmiley-wink.gif\) Jag tycker att det är bra med ett kunskapsbevis, inte minst för båtförarens och hans passagerares egen säkerhet. Dessutom är det inte så dumt att ha något att skylla på när sonen tillsammans med kompisar vill låna båten( vi har slingrat oss undan hittils). Vi är inte rädda om båten utan om sonen. Nu lär man ju inte direkt köra ihjäl sig pga höga farter med vår gamla snipa men okunnighet i allmänhet kan ju ställa till mycket elände.

Sommarvädret har varit underbartsmiley-cool.gif\, ute i Europa i vart fall! vi har haft 6 v semester varav 5v på hjul med husvagnen ute i mellaneuropa. Värsta vädret var i sydtyskland med 32 till 36 grader och 95 % luftfuktighet. Då är det fint att kunna packa ihop och flytta sig till lite svalare trakter. Båten har haft låg prio och med all rätt. Det ska ta mig f.n vara fint väder när man är på sjön, soligt och varmt med lagom ljumma brisar, eller hur?? Modellen för bra sjöväder måste vara förra sommarens.

Gulan, för närvarande lite gulbrunare.

post-15547-1394235183,5775_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Gulan, det har startats en tråd ang. båtkörkort här på MG för ett par dagar sedan, det är på väg att bli en fet tråd2.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Tack W. jag hade inte varit inne på övrigt snack. har läst 1/3 men måste ta vilopaus innan jag fortsätter. Hittils har jag inte hittat några riktigt svavelosande kommentarer men dom finns kanske längre nersmiley-smile.gif\

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman

Hej!
Läste det jag också.
Och det är ju rätt!!!!
Om 10 kusar skall dra ett stort lass får de ta i som sjutton och då käkar de mera havre medan 90 kusar märker inte ens att de har någet på släp. smiley-undecided.gif\
 
Men visst urartade hela den debatten? 
Själv hade jag skitväder och regn hela vägen i till Blidö. Hemvägen vred sig vinden så det blev stick i stäv hela vägen.
Men man skall ju göra skäl för uttrycket att segla är som att stå i duschen och riva tusenlappar. Som krona på verket gick ett fall av samt hittade en ovanligt stor sten och hissade upp den med hjälp av ankaret.
En annan stor sten gömde sig under kölen men lite för nära.
En sån resa, vem sa att det är nödvändigt att segla?
Till helgen skall jag uppsöka mastkran, börjar fega ur och vill inte stamklättra på min glasfibermast. Skyller på att den inte håller. 
Kalman 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...