Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
waccas

glapp styrning

Rekommendera Poster


Hej igen.

Jag undrar en sak med styrning,jag har mekanisk styrning  en vajer från ratten bak till drevet,när jag kör låg fart så känns det som ett glapp på typ 10-15cm glapp åt varsit håll går sådant att justera eller ska det va så.Sen när man kommer upp i högre farter så känns det bättre att styra,hur är det med hydralstyrning är det stor skillnad på styrning. 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hej oftast så brukar styrnigen bli sliten efter åren och börjar glappa, hadde samma problem på min mörra båten och det kändes oxå så att vid högre farter glappade det mindre, beror nog bara påå farten. köpte helr ny teleflexstyrnig blev mycket bättre fast inte helt glapfritt.

en balancerad hurdralstyrnig av kvalite är helt anorlunda mot teleflex. det är inga glapp är exakt och går lättare plus att den har inbyggd backventil

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


hej har samma problem med min teleflex åxå. Konstigt är dock att båten är från 2005 och har mindre än 50 timmar.....verkar tidigt. Känns redan glapp på samma sätt och knäpper till något vid fullt utslag....precis som skiten skulle kugga över. Känns inget bra alls och inte speciellt exact.

Är hydrauliken drömmen....vilket fabrikat skall jag satsa på för att få bra kvalitee??

 

Är läckage inte ett öde med dom ??

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Läckage KAN så klart förekomma, men är faktiskt väldigt ovanligt.. Och om det inträffar är det mycket lätt att byta packningar i dessa.. Både i cylindern och i rattpumpen.. Jag kör själv med ett fabrikaten som säljs här klicka här sen tre säsonger och har även monterat ett antal såna på andra båtar och det har alltid fungerat perfekt. Så en hydraulstyrning är att rekommendera om man vill slippa glappet plus en del andra fördelar bl.a detta med backventiler som redan nämnts som innebär att ratten står kvar i sitt läge om man släpper den..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...