Gå till innehåll
tisdag 16 april 2024
Turbo123

Ni som köpt bränsletank från Biltema

Rekommendera Poster


Det jag vill göra är att ansluta bränsleslangen.


Är det enda sättet för anslutning att trä på slangen och sätta dit en slangklämma?
Eller går det att skruva dit en snabbkoppling, istället för den blå konformade saken som man trär på slangen på?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du kan väl alltid annars sätta dit en snabbkoppling på slangen i närheten av tanken, om det finns behov av detta.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kolla att den håller för trycket också. Våran tank från Biltema, en orange plasttank läckte ut bensin. Den skulle ha fortsatt med det om jag inte öppnat luftskruven. Ända tills tanken är tom.
 
Det hände när solen låg på så tanken blev varm.
 
 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Köper mycket på Biltema, men just deras tank kan jag inte rekommendera. När jag drog åt luftskruven, för att det inte skulle läcka, så pajade gängorna.
 
Om du har en slang med två snabbkopplingar, ta bort den ena och fäst slangen med slangklämma. Det är så jag gjort och såvitt jag vet enda sättet.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min tank är också därifrån. Men det har inte varit några som helst problem med den. Men min är permanent och inga snabbkopplingar. Jag undrar vad biltemas ägare har för tank i sin Princess? Gissar att han inte använder så mycket från Billtema ;-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Skulle inte tro att han går runt till Jula och Clas i sjön och jämför vem som har de bästa priserna när han köper utrystning till sin båt. Han behöver således inte ha luftskruven öppen för att behålla bränslet kvar i tankarna.
 
Eller åka tillbaka och ställa sig i reklamationskön och påpeka att batteriet exploderade när det laddats och bli avsnäst med att man måste visa upp kvitto för att få göra en retur av felaktig vara. Och kläderna och svedan i ögat är inte deras avdelning! Nästa!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...