Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
maxrelax

Sveriges bästa familjeseglare?

Rekommendera Poster

Man skall nog i varje fall inte va bankkasörska,

 

En nackdel med HR-båtarna är väl att de är hemmabyggen alliop.Cool

 

Min favorit just för tillfället är Beneteau Evsion 29, men jag har satt extra gummiband runt plånboken och hoppas köplusten går över.

 

tommy



Senast ändrad av toaen | 13 april 2008 | 17:16

post-945-1394235423,172_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja de måste vara albin viggen!!!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Albin 78 är den mesta familjeseglaren, rymlig, bra dieselmotor, seglar hyggligt, ståhöjd dvs har allt!!!!!!!!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Förvisso gammalt forum. Men svaren blir lika många som det finns modeller. Just nu tycker jag Forgus 31 är kompetent utmanare i 30-32 fots klassen. Kanske inte den snabbaste, men den är stabil trygg o rymlig med många stuvutrymmen.

Cool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag håller mig till min Forgus, men drömma är gratis. HR 34 är oxå en favorit. Ett snyggt hemmabygge.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det räcker väl om man säger MAXI 77, Snacka om utrymmen

//Stickan

 



Senast ändrad av stickanh | 21 augusti 2008 | 00:14

post-14058-1394235595,4351_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Diva 38
Rolig att segla, rymlig sittbrunn med 2 avdelningar en för passagerare och en för rorsman, 3 sovrum med totalt 6 bäddar, U-soffa med snyggt bord, 2 fåtöljer.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fenix förståss. Vinner på allt. Köket (i Dinettversionen) som hemma. Kojerna i aktern och sist men inte minst, segelplanet med den självslående focken. Dessutom prisvärd. Maxi 77 hade vi innan. De enda felet är den ohyggligt stora genuan och kojerna. Kojerna i salongen lutar inåt båten och är smala och förpiken är toktrång om man sover två. Fredrik

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

FIN-GAL är helt klart bäst i sin storleksklass (27-fot). Massor med båt för pengarna!!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hehee! Nu e nog snart alla båtar inräknade men jag får väl bistå med Contrast 33 snabb trygg o lagom rymlig med stor sittbrunn och med badplattform på så kan 3 ungar sitta o plaska fötterna samtidigt.

Var ute o semestrade med 4 ungar o 2 vuxna o det gick bra det med ;)

Men allting e relativt för på sjuttiotalet så åkte mina föräldrar och vi tre syskon ut med en vanlig kanot o var ute låång helger med tält o stormkök o det vill jag minnas som den optimala familjebåten från barndomen  ;)

// Marko K

 

 



Senast ändrad av Markos | 22 augusti 2008 | 10:17

post-5635-1394235596,1041_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ok jag röstar på vår nuvarande båt Diva 39,lång slank & gott om utymme för minst 4 personer (även om båten har 7 kojer tot)

Seglar fantastiskt bra & har trevlig inredning

Enda nackdelen ,som vi har märk är att det i Göteborg är svårt att fåen båtplats som räcker till på längden.Men det verkar ha löst sig till nästa säsong.

 

post-969-1394235640,1792_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag lägger min röst på Colin Archer. Inte för att jag någonsin har provat en sådan men jag litar på vad min morfar säger.

Och så lägger jag en röst på Peter-K´ s pappa också... Flört

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag röstar på OE36!! Härlig seglare,trygg,fina linjer!! (Läs artikel i Sep.Nr. PB-08)Glad

post-7095-1394235641,0249_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dixie 27. Lagom storlek på båt. Längden (27) fot är inte allt för stort till fördel när man ska lägga till i gästhamnar. Bredden gör att den är slutstyv så familjen inte klagar på att det lutar så mycket. 5 kojplatser.

post-10004346-1394235642,6772_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...