Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024
Crona

Hur fiskar ni ål?

Rekommendera Poster

Hur fiskar man ål på lättaste sättet?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jaha. Vilket trams! Om det skall bara förbjudet att fiska ål så skall det väl vara förbjudet för alla! Är dem utrotningshotatde så är dem. Dem som livnär sig på fisket får väl skaffa ett annat jobb som alla andra.

 

Som privat person så kanske man tar upp en eller två ålar för att ha till middag! men yrkesfiskaren tar ju upp flera hundra kilo! Vad är skillanden på att köpa i butik eller ta upp en och annan till sig själv? Det hjälper nog ínte arten direkt!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag trodde också att det var förbjudet,men läser man Värmdö,kultur och fritidsguide,så står det att ett skärgårdstipsär ålamete i augusti i innerskärgården!Det är nog bara till för fritidsfolket,för övriga är det nog förbjudet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Bottenmete med räka samt goda tankar om att få upp nån flundra eller liknande, då brukar man få den jäkla ålen på istället. smiley-laughing.gif\

 

MVH

Magnus

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Nät o ryssjor är ju inte fiske??? Det är ju bara fångstmaskiner ;)
Tacka vet jag spö o rulle o några feta daggmaskar/heta smålöjor 
På fiskeriverkets hemsida finns de vatten som är helt undantagna fr förbudet upptagna.
F.ö. premiärfiskade jag ål inatt. En knapp 2kg-fisk landades men mååååånga missade hugg så det bådar gott för fortsättningen

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det står faktiskt Värmdö Kommun 2007-2008 på den så jag antar att den är väldigt färsk.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hmmmm, då är nog skribenterna antingen fulla eller helt färska/okunninga
 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nä å de e liga me hommerfesket,, hôffôr ska yrkesfeskarn ha större telldelneng????

 

Nä la skaraborgaren å alle annre fylle skärgårn me väle å picker å flydtau på tvärs......

 

La feskarn få rå sä la´ n väre på sjön,, me tener å burar han får ud si lön (MacLains).

 

Ha´ t sô pent Smoegen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Njae Flipper... nog KAN man misstänka att så är fallet, men jag föredrar nog att tro att det är som med alla andra myndigheter/kommuner/politiker/allmännytta... mer sprit än vett i skallen ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...