Frelle 0 Postad 22 Maj , 2007 Hej, Har en ny inköpt båt med Volvo Penta AQ271, vid första provkörning visar motorn tentens till att gå för varm vid hårdare belastning. Temperaturen går sedan tillbaks när man tar det lugnare. Förslag på vad man skall börja titta på tas tacksamt emot. Mvh Frelle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Finmar840 0 Postad 23 Maj , 2007 Det kan ju förstås vara en rad olika saker. Jag hade samma problem med min båt direkt efter inköp. Det var avgasknät som var igensatt med rostflagor. Jag skulle börja kolla det eftersom det är ganska lätt. Glöm inte att köpa ny packning innan du börjar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Finmar840 0 Postad 23 Maj , 2007 Här är min gamla tråd. Om länken inte funkar, sök på Kylningsproblem Mercruiser 470. http://www.maringuiden.se/forum/;thread=118686&highlight=kylningsproblem# Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Frelle 0 Postad 23 Maj , 2007 Tack för tipsen, bara att sätta fart... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Finmar840 0 Postad 4 Juni , 2007 Hur gick det till slut?Det är ju halva grejjen med det här forumet att kunna se och lära hur folk har kommit tillrätta med problemen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Frelle 0 Postad 12 Juni , 2007 Har varit ute och rest, skall ta tag i problemet nu. Återkommer med förhoppningsvis positiva besked. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser