Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Gäst Veronica Larsson

Båtplats i Gbg önskas! Finns det något alternativ till Grefab i Göteborg?

Rekommendera Poster

Gäst Veronica Larsson

Hej! Vi har precis köpte en Ryds 620 DC och är på jakt eftere en båtplats i Göteborg. Att få en kommunal plats via Grefab tar visst ca 2 år, så jag undrar om någon vet om det finns alternativa hamnar i Göteborgstrakten där det kan gå fortare?? Tacksam för alla tips!! :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Åk runt i hamnarna och sätt upp en lapp. Jag har själv fått och hyrt ut plats i andra hand på detta sätt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, Ett tips kan vara att lägga in en annons på marinbörsen, vår köp & sälj avdelning. Lycka till.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Veronica! Kindes Båtvarv i Hovås kan ha platser, sök i vårat branschreg, på Kindes. Alt gå in och sök under GästHamnar, där har du tel nr mm Lycka till

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Anonym

Ringde Kindes varv idag nån båtplats var det ju inte tal om Väntelista på typ 10 år

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Susanne

Jag fick precis båtplats på Tjörn/höviksnäs båtförening( vet inte om det finns några kvar men du kan ju prova)www.hovik.se, om du kan tänka dig att åka en bit vill säga vi bor i Norra Göteborg så vi tycket att det är ok. Björholmens marina på Tjörn har också platser kvar www.bjorholmensmarina.se

post-0-1394234256,6568_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Försök med Gillholms Marina. Ligger vid Kornhalls färjeläge några distans uppströms Nordre Älv, inte långt från Björlanda Kile. Hilsen Ulf :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Lilla Jag

Har du ringt Grefab? Om inte så gör det, dom kan nogfixa en plats i 2:a hand...iallafall fick vi en idag (till 31 oktober)på Torslanda Lagun

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...