Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
mabe542

Diesel på Åland

Rekommendera Poster

Är det någon som har koll på dieselpriset på Åland? Ligger det under eller över det svenska priset? Ska dit på semester i sommar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lånar tråden lite...

Diesel priset i danmark ligger långt under det svenska, tog precis hem ett fat. 7,35dkr/l vilket blir strax över 8kr/l. (konstant priskrig på soppa i köpenhamns regionen) bara att kolla på nätet, så hittar man var. Men glöm inte kolla när prisuppgiften lämnades...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Växlar man på Forex så blir det 9,13 kr för den Danska dieseln.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Varför släpar man hem diesel från Danmark när man kan köpa den för ganska precis 8.00 kronor iSverige ??

 

;-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som rubriken lyder: Åland.

Danmark ska jag inte åka till så priset där är helt oväsentligt för mig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dieseln ligger lite drygt 1¤ här på Åland nu, men jag skulle föreslå att du tankar så kallad motorbrännolja när du tankar här den ligger lite under 1¤ nu, vidare finns vanlig brännolja för ca 70cent/l men den är olaglig att använda som motorbränsle också påstår myndigheterna här att dieselpumparna tar skada av brännoljan om man skulle köra på den.....men alla oljebrännare jag sett har en oljepump.....och min traktor går utmärk på vanlig brännolja :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret!

Då är den lite billigare än här hemma. Här får man betala 11-12 kronor litern och fuldiesel är rätt svårt att få tag på.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...