Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
stilig_knubbis

Kasta pengarna i sjön

Rekommendera Poster

Hej! här kan ni berätta om era störtsa misstag och katastrofer på sjön...

 

Jag börjar: Igår när jag och en kompis var ute på sjön så hände det en liten katastrof. Jag svängde ut lite till höger skatade ner, svängde relativt kraftigt( i mot ströms) till vänster och Wrooooom!...Plump!...så flög motorn i vattnet.

Det enda som blev kvar var trycktanken med slang, och lite bubblorsmiley-cry.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

bra lod och du draggar upp den, fick mina trasmattor från soldäck  i blåsta förra året och efter att ha kört ett par cirklar så syntes dem på lodet bara i med ankaret och haka upp dem.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har inte haft båt länge nog för att göra några riktiga dundertabbar än men det var bra nära andra säsongen med förra båten. I min enfald bara utgick jag från att frugan med tillhörande liten son i famnen hade satt sig ner så jag skickade fram gasreglaget hela vägen varvid de bägge ovan nämda familjemedlemmarna fick sig en kort luftfärd som lyckligtvis slutade i aktersoffan i stället för i havet. Hon vart lite grining på mig efter det. :(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Känner igen det där. Var med om en liknande händelse i slutet av 80-talet när jag, en kompis och två tjejer var ute och åkte en kväll. En av tjejerna började röka i båten vilket inte min kompis gillade, så för att få henne att sluta började han svänga kraftigt fram och tillbaka. Helt plötsligt vrider sig motorn av akterspegeln, jag kastar mig bak för att ta tag i den (inte så smart kanske) men blir sittade med en stump av bränsleslangen medans motorn sjönk till botten. Det var ungefär 15 m meter djupt där, så motorn ligger troligtvis kvar där än idag.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


efterssom det inte är mer än ca 3m djupt där så skulle det vara en enkel match att hämta upp den.

Men eftessom det är ungefär 4 grader i vattnet och jä..igt strömt så här års så verkar det inte särkilt värtsmiley-frown.gif\

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har varit med om exakt samma sak. Båten krängde under färd och PLUMS, ingen motor kvar. Den ligger idag i skredsvik si sådär 90-100m ner i djupet. Inge kul.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag var med om en rolig grej förra sommaren; skulle lägga till vid en fullsatt sjökrog (Linanäs)  hade ganska hög fart och skulle lägga i backen...men då gick vajern av- körde rakt in i bryggan och det blev en rejäl smäll- alla gäster tittade.....gissa om man skämdes...tur att det var med en Buster i aluminium...inga skador således...men ändå..pinsam situation.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hade en Johnsson 60 Hk som jag skulle renovera och honade upp en cylinder , bytte lager m.m Det va bara det att jag viste inte att dom gjuter vevstakarna i ett stycke och sedan frysen den och knackar loss överfallet, så det är väldigt nog att dom sitter som dom satt. jag kollade noga tyckte jag fast det syntes inte med ögat. När jag kört c:a 200 meter utanförhamnen så small det till och delar av vevstaken sköts ur blocket. gissa om jag svor, hade nog världsrekord i svordomar då. när man har lagt mer vrööööl många timmar och sedan tar det slut på 2 min :) hehe kan skratta åt det idag, 17 000 fattigare och en dyr läxa rikare

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...