Gå till innehåll
torsdag 18 april 2024
AudiTQ

Flipper 630 DC eller Ryds 620 DC

Rekommendera Poster


Hej igen

 

har börjat tänka om - funderar nu på att köpa en nordisk båt istället för amerikansk.

ÄR inne på Flipper 630 DC eller Ryds 620 DC.

Vilken skulle ni välja av dessa två ? personligen tycker jag Flippern ser lite snyggare ut.

 

Vill höra era åsikter! :)

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Har kompisar som har Flipper, de är helnöjda.

Håller med om att flippern är snyggast.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Köp en flipper 630 ht.

Problemfritt!!

Bra andrahandsvärde!

Köp den med 4-takt.

Njuut.

Hör av dig annars om du har fler frågor om denna båt!

 

S

post-17984-1394234998,0867_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Öhh varför en HT när han vill ha en DC?

 

Av de två hade jag valt Rydsen, har för mig att Flippern har lite stötigare gång medan Rydsens sjöegenskaper alltid får bra kritik.

Kolla även på Bella 620/621 och Yamarin 6420/64 i mina ögon har dessa en fördel med sina U-soffor men det är ju en smaksak.

 

Mvh

Martin

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Flipper 630 DC är lite snyggare tycker jag än Ryds 620 DC.

Men Rydsen har nog lite bättre skrov fast badplattformarna är inte mycket att komma med på den.

 

Den båt som jag tror ger mest totalt sett är Yamarin 6110/6420/64DC:

- Snygg (smaksak förstås).

- Suveräna köregenskaper.

- Enkel men funktionell layout med U-soffa och stuvfack under sittplats med gasdämpade hållare (nog så viktig praktisk sak).

- Ganska stort krypin för 2 pers samt stor ingångslucka.

- Badplattformar värda namnet.

- Suverän trappa från sittbrunnen upp till fördäck.

- Teakdurk osv standard (dock på de tidigare årgångarna bara skruvad fast och det är en klar nackdel - man bör då limma fast med Sikaflex el liknande).

- Kapellgarage (stor fördel enl mitt sätt att se det hela).

- 150 hk brukar vara lagom på den, oftast Yamaha F150 på nyare, på äldre kan det sitta 150 HPDI el V-Max. 115 hk blir för klent på den här båten. 200-225 hk lite overkill.

 

Nackdel med Yamarin 6110/6420/64DC:

- Ganska dyra även begagnade.

- Vikt runt 1100 kg utan motor gör att den blir svår att traila på bara B körkort.

- Otroligt trögt att få tag i reservdelar til Yamarin båtar om/när det behövs (enl min erfarenhet).

- Inte så jättehög kvalitet på byggena som man kunde tro m h t prislappen, normal kvalitet men inte mer enl min mening, men yttre platsfinish är otroligt hög (och man vill inte gärna få repor i den...).

 

Video 6420/64DC: http://www.yamarin.com/Portals/4/Videot/pieni_64dc.wmv

 

Om du är intresserad av tester på 6110/6420/64DC har jag en hel del, hör av dig i så fall.

 

/Bo

 

Senast ändrad av bossee | 07 april 2007 | 17:44

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Förutom att vara snyggare tycker jag att Flipperns sittbrunn är är mycket mer påkostad med klädda sidor, inbyggda fack osv. Jämför man då med Yamarin 6110, 6402,64 som ser ut som en vit plastbalja med två snurrstolar i.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! halvera dina försäkringspremier,och använd pengarna till något roligare.Har du funderat på inombordare? Jag har haft en ryds 20 DC,skrovet är vakumbakat och går helt fantastiskt i sjön tyngden i skrovet med inombordare känns mer vuxet,att man sedan får en enorm badbrygga är bara en bonus,kolla in bilderna.. Lycka till

post-22247-1394234998,6684_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte stöldbegärlig! DNV-Certifierad,tillhör Nimbuskoncernen

 

 

Senast ändrad av 350mag | 08 april 2007 | 10:31

 

Senast ändrad av 350mag | 08 april 2007 | 10:31

post-22247-1394234998,7645_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller fullständit med ,men dom blir dyra i längden,varför ska man ha så mycket prylar med sig?Är man intresserad av fiske kan man ta bort hela sittbrunnen då slipper man stå i förvaringsutrymmet och fiska?smaken är som baken (delad) Glad påsk!!!PS Eftersom det är bra att ha packningen långt fram i fören så kan man stuva in det mesta i skuffen,för där inne är man ju endast för att ev sova..

post-22247-1394234998,9276_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...