Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
SR220CC

Färgning kapell?

Rekommendera Poster


Hej!

 

Jag har ett rött kapell = problem. Kapellet är ca 6 år, helt, tätt men ser förskräckligt ut. Det skiftar mellan blekt vinröd till rosa (mest uppe på). Jag har hört talas om att man kan färga kapellet själv med skiftande resultat. Jag har letat efter något ställe som industriellt färgar textil.

 

Ni som har färgat eller hört talas om det, fyll på med era erfarenheter, tips, livslängder m.m.

 

Tack på förhand!

 

/Mattias

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Så här skrev en annan båtägare

 



Acapella infärgning och impregnering funkar bra tycker jag. Använde detta förra året när jag renoverade min röda sprayhood och mitt röda bomkapell. Kan rekommenderas. Båtgrannarna trodde att jag köpt nytt!!

 

Jag har själv använt ofärgad med bra resultat 
 

 

 


 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

OK! En (två) med bra erfarenhet. Jag har hört en del som säger att det är det sämsta dom har gjort. Frågan är ju om det är nogranheten vid utförandet eller om det är produktens hållbarhet över tid som spökar.

 

En fundering som jag har är hur det rent praktiskt går till. Har inte hitta någon leverantörsinformation. Är tvätt, impregnering och färgning indelade i tre steg/moment eller hur går det till?

 

Jag har hör talas om att färgningen/färgen ska penslas på!? Det verkar ju som upplagt för dåligt resultat. Är det så att det även går att lägga i färgbad? Eller går färgningen att spruta på?

 

Tacksamma hälsningar

 

/Mattias

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...