Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
mape366

Målningstemperaturer

Rekommendera Poster

Ska inom kort lacka min båt med Biltemas epoxigrund och sedan Internationals Perfection uppe på det. Någon som har koll på om det går att sprutlackera dessa färger när det är 10-15 grader varmt. Särskilt grundfärgen skulle jag vilja spruta utomhus för att slippa stänga in mig i ett plasttält med den ganska ohälsosamma färgen. 10-15 grader skulle det nog kulla bli inom ett par veckor. Vad säger panelen, är det värt eller ska man stänga in sig och pumpa upp tempen till 15-20 istället?

 

En annan fråga. Hur är det med spädningen av biltemas grundfärg? Vad för blandningsförhållande rekommenderar ni för att spruta. 20-30%???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

härdaren slutar funka om det blir för kallt en av mina bilar fick stå en vecka på eftertork pga av att det blev minusgrader efter den var ny blåst och värmen av misstag blivit avstängd under natten i boxen.   

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag målade min fribord med Perfection förra året i april med perfection resultat. Har för mig att april var en kall månad förra året.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag använde också Biltemas epoxigrund förra våren med temp på 10grader. Kanonbra och prisvärd primer. Väldigt lättrollad och snabbtorkande.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...