Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Draco1700

Powertrim instrument VP290 drev

Rekommendera Poster


Hej,

Jag har en Draco 1700ST med AQ151C/290SP.

Har fått tag på ett nytt(runt) powertrim-instrument då mitt gamla av den äldre(fyrkantiga) givit upp. Dock återstå ett frågetecken, självklart har man inte behållt samma koppling mellan de två versionerna utan en skarvkabel krävs för att koppla in det nya intrumentet till den gamla kabelmattan.

 

Min fråga till er är således. Har någon ett utförligt kopplingsschema över vilka kablar som skall var i det nya instrumentet?

 

Vet att skarvkabeln går att köpa men som med mycket annat vad det gäller Volvo Penta så tycker jag att den är orimligt dyr.

 

Med vänliga hälsningar Mathias

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Hittade själv ett elkopplingsschema över de två olika versionerna av powertrimsystem och kunde på den vägen koppla dem två tillsammans. Funkar perfekt nu!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hey

 

Perfekt, det er rart når man finder en smutvej, i stedet for bare at punge et kæmpe beløb ud. Så er den snart klar til søsætning.

 

Mvh Per

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2007-04-19 vid 09:03 skrev Draco1700:

Hej,

Hittade själv ett elkopplingsschema över de två olika versionerna av powertrimsystem och kunde på den vägen koppla dem två tillsammans. Funkar perfekt nu!

 

Hej du har möjligtvis inte kvar kopplingschemat, eller är det någon som har en adapter kabel?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
26 minuter sedan skrev Stim:

Hej du har möjligtvis inte kvar kopplingschemat, eller är det någon som har en adapter kabel?

Kolla med Ingemar på Drevdelar han har det mesta vad gäller detta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...