Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
KillerBoo

Jävla Volvo

Rekommendera Poster


Hade tänkt mig en trevlig halvblåsig trolling helg, men när jag sjösatt o startat upp så stod det en stråle vatten från kopparröretmellan oljekylare och avgaslimpa. Skynda skynda skyna iväg o köpa nya gummipackningar. Skruva, svära, skrapa sig, klämma sig, förbanna o kalla både båt o tant för ohövligheter innan det åter var monterat. Jodå, liiite bättre blev det, men långt ifrån bra. Isär m skiten igen. Tittade närmare o såg att det minsann inte ens SÅG tätt ut. (Större glipa på ena sidan av röret. Jucka o mucka en hel del, men röret sitter som det sitter. Till saken hör också att när jag demonterade prylarna så var det nåt slags tätningstjosan kletat runt omkring röret. Härdat o stelt o såg i princip ut som nån kletat avgaspasta runtomkring. Hur ska jag bära mig åt f att täta? Röret är felfritt, likaså inga sprickor i infästningen på själva kylaren. Finns det nån sorts tätningsmassa man kan använda? Före packningsbyte stod det en stråle ut, nu mer som ett konstant lite mer än-droppande. För mycket för att köra med iaf

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej. Kolla på macken, det finns olika tätningsmedel på tub. Jag har använt bland annat superstål och det fungerar jättebra och tål värme. Det finns kemiska material för tätning av alla olika material som fungerar bra.

Lycka till. Göran S

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

OK, då blir det en vända t livsmedelsaffären (OKQ8) imorrn då. Tack f tipset, då kör jag m kemisk metall

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nä, dit är det 5 mil ToR, t macken är det 500 meter ;) Det blir billigare o rasta jycken än o ta bilen ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...