Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
Muren

Lock till bordsbensfläns

Rekommendera Poster

 Hej,

Har borrat två hål i durken och satt fast två försänkta flänsar där jag sätter min två ben till mitt sittbrunnsbord (hade tröttnat på vingliga lagunbord. Funkar hur bra som helst. Nu är det ju så att det regnar ibland och dessa hål blir fulla med vatten. Har någon sett något plugg/lock som man kan sätta i dessa hål ?

Kalle

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Tror du får specialtillverka i så fall. T.ex svarva ner en hockeypuck eller så får du hitta dig ett lock för något helt annat användningsområde. Det måste absolut finnas något som passar.


Nu är det ju ingen större händelse att istället plocka fram en liten scotch-briteliknande svamp och suga upp vattnet, så för min del tycker jag att det är onödigt extraarbete att tillverka locken.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

finns gott om plastplugg i storlekar upp mot 50 mm på ikea som reservdelar, annars finns tillverkare som levererar till järnaffärer beställ där.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skall helst vara 55mm för att inte det skall glappa. Vilken typ av lock som levereras till järnaffärer menar du ? Användningsområden ? (Visst är det konstigt att inte tillverkaren av benfästen har tänkt på deta ?)

Kalle

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...