Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024
ville

raka rör

Rekommendera Poster

Ja i våra hjärtan lever Kenta fortfarande. Tyvärr rycktes ju det musikaliska underverket ifrån oss alltför tidigt!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

här har ni vad ni söker ni som vill skrämma alla

bara jag slipper den båten nära mig .
\\http://195.149.144.149/images/80/8058973317.jpg\ border=\0\ />

 

MVH Laxen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Typisk svensk tråd, tyvärr.

Någon vill ha hjälp och genast börjar gnället.

Samma gnäll uppstod för ett antal år sedan i Lappland vad gäller snöskoter. 08-orna (obs. bara de som går på tur, finns jä....t bra 08-or också) på tur gnällde och gnäller fortfarande över detta buller. De kräver total tystnad den vecka varje år som de vistas där. Lagstifta skriker dom och lobbar runt bland miljönissarna till politiker som inte ens varit utanför sin egen partivägg.

Det tragiska är att de är en enda stor samling egoister som inte bryr sig ett j....a skvatt om de boende som tillbringar år efter år i detta landskap och med fiske, friluftsliv och jakt som hobby.

 

Ingen,har väl som hobby att störa andra men vi måste väl för f..n alla få en chans att existera i detta till förb....e reglerade samhälle, eller...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

.FÖRLÅT MEN !!!   DU HAR INTE RIKTIGT DEN BÅTEN SÅ ATT RAKA RÖR PASSAR .

 

BLIR LITE SOM BALLA FÄLGAR PÅ EN VOLVO 240.........

 

 

//JSR

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Hej!Janne skrev inlägget nedan och det är precis så jag ser på saken. Kände likadant när jag körde med raka rör på hojen. Men nu till saken. sommaren är kort, semestern är för kort och varenda sommarkväll i skärgården är värd 10 kvällar någon annanstans( tom.i sängkammarensmiley-wink.gif\

 

Jag pratar alltså bara om kvällarna, på dagarna får det väl låta om det nu är så viktigt att låta? Jag tycker att man ska visa hänsyn mot varandra och respektera att de flesta vill avnjuta en skärgårdskväll i stillhet.

 

/ jens

 

 

Men hallå, avsett båt/bil hd eller sporthoj.

 

Raka rör sätter man INTE på för att tjäna 0,001 knop/km på toppfarten.

 

Raka rör sätter man på för att det ska bullra utav helvete.

 

Bullra utav helvet gör man ju för att man vill visa att man är rebell, att man är cool och ball. Att man skiter i andra och att man skaffar 1000 ovänner per dag är ju bara en bonus.

 

Så lite gnäll måste man ju stå ut med, det är ju liksom det det hela går ut på. 

 

Tex en liten runda en idyllisk sommarkväll så har man skaffat sig 1500 ovänner, det är ju det det hela går ut på.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan bara hålla med jag trodde att man fick ställa frågor på ett forum utan påhopp av det här slaget!! aja baja

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tyvärr går det inte att citera flera inlägg på en gång så detta är till alla gnällspikar!

 

Det är så trist att vi här i Sverige har ett fåtal människor som lever i tron att de äger hela kuststräckan med skärgård och allt!

 

Det enda rätta enligt dem är deras syn på livet, deras syn på moral, deras syn på visa hänsyn, deras syn på... ja i stort sett allting.

 

Fullblodsegoister är vad ni är!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bra sagt.

 

Kör en enda person ensam omkring och förstör en underbar skärgårdskväll ,genom att bröla satan, för 1000 st andra människor som försöker njuta av idyllen så är det väl rätt enkelt att räkna ut vem som är egoisten.

 

Den personen har ju gått ett steg längre än alla, inte nog med att han tycker att han har rätt att göra så, att han har den enda rätt moralen.

 

Han nöjer sig ju inte med att gälla på ett forum, han går ju dessutom ut och påtvingar alla andra människor sitt ideal rent fysiskt också. För ingen kan ju värja sig mot oljudet, det är bara att acceptera.

 

För övrigt.

 

Allt du behöver för att få till raka rör köper du enkelt på tex Hansen Maine.

 

http://www.hansenmarine.se/avgassystem.php

 

De har bitarna du behöver och kan ge dig råd. Att skruva ihop det är enkelt.

 

 

 

Senast ändrad av Janne111 | 11 mars 2007 | 07:31

 

Senast ändrad av Janne111 | 11 mars 2007 | 07:32

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hej har precis gjort ett par till kompisen,tog en helg men blev ruskigt bra, silent chois är helt grymt har det på min wellkraft.

mvh jonas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo, så sant! Men sen kan man ju också vända på det, han som ligger i viken och stör är egoist en, kanske två timmar i veckan. De som står på land och hytter med näven är egoister dygnet runt, sju dar i veckan. Det pågår ju inte motorbuller med raka rör i varenda vik som finns!

 

Stör det så till den milda grad är det ju bara att slå en signal till polisen!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lite roligt e de ju iaf... Någon gnäller på att raka rör låter. En annan Gnyr över att d spelas på tok förhög musik på Sterion i viken. Vissa gnyr på vattenskotrar, andra på dom sabla seglarna. Detta eviga klagande.. Varför???

 

Ska inte säga att jag är ett dugg bättre själv.. Gnäller på saker jag oxå dock inte raka rör.. Men men.. D e som Knoptoken skriver d e bara att axeptera att vi människor är olika och har olika intressen. Samt att vi vill få ut olika saker av Sommarsemestern..

 

Rakarörgänget vill ha fart och göttljud i sinabåtar, Snipåkarna vill ha lungt o fint och tuffa omkring. Vattenskoterligan utövar sin Sport eller Lek (kalla d va ni vill).. Wakeboardnissarna utövar sitt intresse för vattensporter.. Fiskarna fiskar osv... Listan kan göras lång men orkar inte just nu.. Poengen har ni säkert förstått för längesedan mycket högre upp itråden...

 

!!!MVH REXCO!!! Som tycker båtåkandet e toppen oavsett om jag stör mig på nått eller ej!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hehe.. vilken lustig debatt det var här då...

 

Själv har jag silent choise av märket sound advantage som jag importerade från USA (blev aningen billigare men inte mkt pga tull mm) Då det är helt steglöst kan jag ju ställa det i ett läge där jag får njuta av V8:ans karaktär men behöver inte ha så grym volym. Självklart är man inte ute efter att störa folk, däremot är det ibland en ren njutning att få öppna fulla spjäll och gasa ute på havet. Förövrigt tycker jag att ljudet kan bli lite för spett då jag stryper med silent choice till en viss nivå, nästan så jag tror att det där sköna ljudet utan för mkt volym bäst nås med grova rör och en lämplig ljuddämpare med utlopp ovan vattnet. Såg på båtmässan för något år sen en variant där avgaserna passerade stora ljuddämpare som bara var burkar som samlade upp kylvattnet och på låga farter bildade ett vattenlås. Detta gav tydligen ett skönt bluddrande dovt ljud, sen när man gasade för fullt blåstes vattnet ut och motorn vaknade till liv...  Ska man sen ha någon märkbar effektökning av att låta motorn andas krävs nog betydligt kraftigare effekter än standardmotorer.

 

Lycka till Ville, och även jag rekommenderar att köpa ett färdigt system om du vill hinna sjösätta innan hösten ;-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...