Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
loken

Gelcoat Bayliner 2455

Rekommendera Poster

Hej! Jag har några mindre skador på friborden på min 2455a -88 hur ska jag fixa dem? Vilken kulör är det på gelcoaten? Kan man polera hela båten med Autosol? Mvh Stefan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vilken gelcoat du ska ha hittar på baylinerparts.com  http://www.baylinerparts.com

Klicka på dealer resources högst upp till höger så kan du klicka dig fram till gelcoats

 

Men hur du ska få tag på den vet jag inte.

Antar att du får kontakta dem och fråga.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Autosol finns i många olika typer. Antar att du menar polerpastan. Jo det går att polera en hel båt med om man vill polera upp den så den blir snygg igen. Det är ett slipmedel så man får vara försiktig så man inte gär förhårt åt vissa delar så gelcoaten går hål på.

 

Har haft en båt som polerades (på firma) hela vita delen med Autosol polerpasta eftersmom båten gulnade. Den blev bättre än ny. Har även problem med nuvarande båt och brukar använda Autosol på gulnande partier.

 

Blanda lite vatten i pastan när du polerar annars så bränner den in.

Finns i burkar då tuber inte räcker så långt.

 

 

mvh Roland

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Det är trots allt så att gelcoaten ändrar färg med åren så bäst är att gå in till en återfösäljare av gelcoat och hämta färgprov som du jämföra mot skrovet på båten. Det jag fick var international eftersom marinan sålde det.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...