Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
Jokijoker

Frusen båt

Rekommendera Poster

Hej, jag fick precis ett telefon samtal av min kompis som har en eka som hadde lagt en press i och pressen hadda lagt sig ner durken och snön hadde frusut så det är ett tjockt is lager cs 30 cm i båten, så frågan är hur han får bort det om han ska använda hårtork eller vad han nu ska göra..

 

Tack på förhand

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ta fram gasolbrännaren eller gassvets går oxå bra.2.gif\

 

H/M

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om ni kan, vänd på hela ekipaget och låt solen värma så att isen smälter ur båten. Ni kan givetvis förbättra/snabba på tinandet genom att tillföra värme. mvh/Nitro

 

Senast ändrad av Nitro | 02 mars 2007 | 13:32

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Tack den är lite för stor för att vända på lite tung om men säger så, finns inget annt vättigt sätt man kan göra det på uten att båtrakaren går sånder, jag tänkte om man spruter vatten på sidorna av båten, eller påsar med vatten man kan lägga i båten om dom är fyllda med varm vatten, jag ska åka ut till vämdö i på söndag och hjälpa honom, då det blir lite varmt alltså

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om det inte går att vända på ekan utan att den går sönder så tror jag du får vänta tills det blir varmare och hacka upp isen i småbitar. Försiktigt utan att slå sönder båten.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, har precis i dag hackat ut ca: 300 kg is ur en plasteka som sas legat åt fel håll i vinter. Använd yxa, 1 timme sedan klart. Akta bara bordläggningen!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

salta och sen häng en blöt trasa över relingen så tömmer den sig själv

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...