Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
gomme

Frågor angående Sea Ray 268

Rekommendera Poster

 

Har någon tipps att tänka på vid köp av en 268a. Årsmodell  1986-89.

Utrustning, motor, drev osv. Det verkar vara en trevlig båt. Tack på förhand.

 

 

 

Senast ändrad av gomme | 28 februari 2007 | 11:54

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är en trevlig båt.Jag tog hem min från USA och det funkade bra.Jag tycker det skall sitta en 7,4lit Big block under huven på 330hk.Targabåge är också att föredra för placera gps antenn topplanterna o dyl.Men den är dyr i drift 2,5 lit dist får man räkna med.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 Tack för ditt svar, 2,5 liter låter väl mycket i marschfart 20-25 knop. Skall se en 88a ihelgen, den påstås dra 1,5 distansen. Finns det någon mer som kan lägga till sitt svar på bensinförbrukning? (7,4 l-V8)

Har läst att Alpha one dreven går varma, är det ett stort problem eller går det lätt att åtgärda. Annars är väl mercruiser ett bra märke??

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!!

 

Jag instämmer ang bränsleförbrukningen, kommer med all säkerhet att ligga över 2L dist. Min lilla 2355a med 5,7L 260hk drar mellan 1,5 och 2L dist på marsch.. 

 

Ang dreven så är Alpha drevens största svaghet oljemängden på tok för lite olja. Den hänger inte med och orkar inte kyla drevet. Drevdush rekomenderas... Men haveri är sällsynt d e inte förens man pressar på fullvarv eller ligger och kör långa sträckor som d kan haverera..

 

Och om olyckan skulle vara framme så finns drev till bra priser både orginal och pirat samt beg.. Här lite info om nya drev, delar etc. www.drev.se 

 

Mercrusier är en utmärkt motor (har en själv) Lätt mekad, billiga reservdelar, billiga utbystesmaskiner, bra kavalitet etc...

 

!!!MVH REXCO!!! Och lycka till!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...