Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Nitro

Vrakfiskepositioner på västkusten

Rekommendera Poster

Snart är det vår och det har börjat att rycka i fiskearmen.

 

Nu när vi har en ny båt och kan gå ännu längre ut samt vara ute längre blir vrakpositionerna allt mer intressanta. Vis av tidigare tröstlöst letande ute till havs samt att de sjunkna fartygens positioner verkar redovisas med 1 M tolerans. Är det svårt att hitta båtarna. Finns det någon som själv hittat och därmed också fiskat ute på öppna havet som är villig att redovisa rätta koordinater är jag tacksam.

 

Mitt/vårt framtida teoretiska fiskeområde kommer att sträcka sig 50 distans utanför Måseskär. Varför alla verkliga positioner tacksamt mottages.

 

Som tack för riktiga positioner kommer jag som tidigare att redovisa fångster samt fiskeplatser under mina rapporter från Måseskär. För att vi sportfiskare på så sätt skall kunna kraftsamla där det för tillfället finns mer än erfarenhet samt vakra vyer dvs fisk. skitfiske på er/Nitro

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

På fiskeiskelderviken www.fiskeiskelderviken.se/ finns positioner under rubriken Vrak & Fiskepositioner. Det finns t om en fil med alla positioner i Garmin-format.

De få vrak jag har varit på har stämt inom några meter.

/Lod

 

Senast ändrad av lods | 16 februari 2007 | 07:51

 

Senast ändrad av lods | 16 februari 2007 | 07:53

 

Senast ändrad av lods | 16 februari 2007 | 07:54

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tja. Men det är ändå inom några 10:tal meter. Största problemet är nog att havsfiskenet formatterat positionen på ett sätt som normalt inte används numera. Dom har formatterat siffrorna som Grader minuter och sekunder. Siffrorna är i princip samma som på skälderviken. På skäldervikens sida använder man grader minuter,decimalminut som är det vanligaste. Om du tankar ner waypoints från gps:en så får du normalt decimalminuter ifall du inte själv ställt in något annat. Dessutom har man tagit bort nollan i minutvärdet typ 58  8.070N jämför med havsfiskenet (58 08 06).

/Lod

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjena Nitro!Mailade ett gäng guld pos till dej på våra vatten...

 

Senast ändrad av dyker | 27 februari 2007 | 01:45

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack Dyker!

 

Du menar att nu har jag inga svepsjäl till att varken inte hitta vraken och därmed också vara där det verkligen finns fisk. Ett stort tack./Nitro

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Just precis!Har ett helt gäng positioner som är offentliga men har inte mätt in ens en bråkdel av dom än!!!Har lite bergstoppar me,,,ska försöka kolla så många som möjligt i sommar,de jobbiga är nog när besättningen börjar bli otålig när man sitter med stel blick svepandes över plotter och ekolod och fiska eller bada är högsta prioritet bland besättningen ha ha ha.Har en kompis här på forumet som är lika intresserad som jag så de blir förhoppningsvis en å annan tur ihop i sommar med vrak sök!smiley-cool.gif\smiley-cool.gif\smiley-cool.gif\

post-10074-1394234941,0553_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

dyker: Har precis lagt i min båt på Öckerö. Skulle du kunna maila lite vrak och fiskepositioner till mig också? sahlback@telia.com Vrakfiske är en variant jag inte har provat än men det låter himla spännande! Verkar va gott om dom utanför Marstrand.

Mvh

/Sören

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan jag göra men du kan lika gärna kolla in min lilla hemsida som jag håller på att bygga upp,där finns dom flesta positionerna jag har.Och det är endast sådana positioner som jag själv hittat på internet,har ju inte provat alla men en del av dom har jag provat med gott resultat!(kom gärna med rättelser på gps positionerna om någon har)Har ju givet fler pos,men dom har jag låvat hålla för mej själv och mina kompisar....De verkar som om just vrak fiske blir ett ökande intresse!Mycket roligt tycker jag!Min hemsida hittar du på www.petersfishing.se 26.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har 825 Vrakpositioner på västkusten.

 

Se www.northriver.se

 

Interaktiv karta på:

 

www.northriver.se/map.html

 

Det går att zooma in och ur samt se alla namnen på de 825 vraken.

 

Det kan ta 10-15 sekunder att ladda kartan.

 

/Peter

post-10001592-1394235391,2273_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...