Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
draco

gissning tävling

Rekommendera Poster

Hej vad tror ni om min renovering,jag tänkte kolla om det är nån som vågar göra en gissning så kan vi i vår se vem som har rätt!.

Motorn är orginal en mercruiser 260 82:a som gjorde i min fjord olympic 38 knop nu har den modifierats med följand:

Nya vevlage,kam lager,performance kam,lyftare,stötstänger,rull vippor,kolvar,kolv ringar,nya toppar 305:ans för att höja kompen en aning,hårdare fjädrar,ventiler,performance edelbrock 2101 insug,modifierad holley 4175 förgasare med primär jet:75 sekundär jet 83,aluminium limpor 4 tum,holley röda el soppa pumpen,oljepump,flamskydd,thunderbolt 24 grader tändsystem,50000 volts tändspole,thunderbolt tändkablar samt stift,ny hornade cylinderväggar,kamdrivning,balanshju med sislikon, det ska vara ca:365 hk nu mot 260 tidigare,Jag har köpt allt själv från Usa och renoverat allt själv i garaget,bortse allt stök i Garaget det skall städas!!.

post-6840-1394234923,811_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Gissar på att du städat färdigt nu.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fel städning kommer i vår efter att båten ligger i vattnet,du förlorade!26.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Lite svårt att veta vad som syftas att man ska gissa på.

 

Lite nyfiken ang dina hk vad kommer siffrorna från är det uppskattning eller är det vad kittet brukar ge i bänk?

Tror för övrigt att det är helt rimliga siffror.

 

Räckte det med bara horning av loppen vinklar brukar bli lite ovala med åren?

 

Gången är säkert underbar men det blir kul att se hur mycket det gjorde på farten.

 

Lycka till.

 

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Blocket är bara 4 år så cylindrarna var kanon!Hk är enligt kontakten i Usa som jag köpte grejorna av,hoppas på att han vet,han har hållt på sen han var 20 och är idag 57 så lite mer en jag vet han förmodligen.jag önskar gissning på toppfart,jag får skicka en virre till den som vinner.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag gissar på 52 knop....kanske \lol\http://www.fjollhoj.se/images/smiles/lol.gif\ />\Cooling\http://www.fjollhoj.se/images/smiles/cool.gif\ />\Lära\http://www.fjollhoj.se/images/smiles/mattias.gif\ />

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

47 knop gissar jag på ! har noll koll men det låter bra smiley-cool.gif\

 

/Andreas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

varavade den ut fullt innan så får du väl byta stigning innan det blir daxs att calculera annars blir nog farten densamma. Men med 40% mer potenta kusar så borde du nog 15-20% mer på topp, så jag lägger mig på 45 knop

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Förlåt men jag tror den skär o att du får paddla hem, vilket gör att jag gissar på 0,5 knop....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Glädjedödare....\Lära\http://www.fjollhoj.se/images/smiles/mattias.gif\ />   hehe..\Razz\http://www.fjollhoj.se/images/smiles/icon_razz.gif\ />

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej den varvade 4500 varv med en 3-blad 14 1/3 x 17 och nu kommer det att sitta en 4-blad race 15 x 19

post-6840-1394234924,4359_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tog jag i för mycket med mina 52 knop....?? :)

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Tänkte att kanske sätta ditt ett par längstgående plåtar på kölarna på min anka så stabbkölarna blir till vattenskidor så kan vi börja gissa knop på husvagnsbåten. Sen när allt funkar då kan vi ta en ny tävling och se vid vilken fart den tar luft och slår över.26.gif\14.gif\5.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min gissning blir 50,3 knop.

Jag vill ha en virre som inte är alltför rökig, tack!  2.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det kanske är så att du ska bygga om en gammal elvisp så det blir lite mer krut i den !!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

har redan tänkt på det men det blir sånt spänningsfall på så lång skarvsladd så det sk..t sig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Jag nöjer mig med en vanlig grant gärna en tjeckisk tappning.

post-15930-1394234927,1536_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tja Draco. När kommer det en uppdatering på albumet ? Bilderna måste vara inaktuella ?

 

 smiley-cool.gif\ Zantax

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

bilderna är väldgt inaktuella det kommer snart motorn är nästan helt klar saknas pricken över i:et bara.

Nu håller jag på att sätta i eltoa med en liten 24 liters tank,när det blir lite varmare så kommer skrovet modifieras lite,samt ska plast rails svetsas!.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Smakar lagom med bensin för mig, Och faktisk en bland de bättre för irich coffe.  Men som sagt tappningarna kan skillja något våldsamt, estland,letland mm är ganska vattnig

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...