Gå till innehåll
torsdag 18 april 2024
Pirayan

Jet istället för Bravodrev??

Rekommendera Poster

Någon som vet om det är möjligt att montera jet i stället för mitt nuvarande Bravo drev. Om det är möjligt, hur skulle det påverka manöverförmågan å dyl. Nu har jag en Mercruicer 7,4L men ska ev byta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej.

Det går nog men du får kapa upp i botten för att fästa in jetaggregatet, samt flytta fram motorn en bit.Det bli en hel del ombyggnad .Manöverförmågan beror på vilken typ av båt och skrov du har. För att kunna köra med jetdrift behöver du ha kvar din 7,4 liters Merc.

Jag har haft en ford v-8 och ett Berkley jet i min glastron men har bytt ner mej till en omc 120 som harmonerar bättre med båten.

MVH Kurran

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Ok. tackar för din input. Jag ana att det skulle va en del jobb. Men det kan ju vara kul det ocksåsmiley-sealed.gif\ Men det blir nog lite för mycket mek med att flytta fram motor å allt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! appropå vattenjet, är det ingen som gjort nått test med vattenscoter, vad jag menar är tänk så litet o kompakt aggregat, ok att det säkert inte håller lika länge men mer iden, och idag skrämmer de väl ut 215hk ur det lilla paketet, tänk 2st bak på en båt, bara en ide. urban.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...