Gå till innehåll
tisdag 19 mars 2024
nirilli

Bavaria skit eller bra båt

Rekommendera Poster

Komplett enig i dette innlegg!!

Men jag synes ting kommer endel utav dimensioner,når man for en Maxi 1300 måste betala idag NOK nestan 3 mill og for en Bavaria 39 Cruiser 1.3 mill med eksakt samma utrustningsnivå

Båtarna har eksakt samma innredningsløsninger,er lika stora.(faktisk er 39 romsligere)Man merker selvsagt at det er kvalitetsforskjell på treverk/detaljer/finish og inte minst utseende(smaksak),men en diff på 1.7 mill er hinnsides all fornuft.

mvh

Slaraffen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Närå, inte avis. Som jag ser det är det en prioriteringsfråga var man lägger pengarna. Om jag vill har jag råd att låna till en ganska stor Bavaria, men då får jag strunta i att lägga pengar på andra saker som jag gör nu. Gillar min lilla båt som jag har helt obelåndad. Och det finns andra båtar som jag är mer avis på än Bavaria-båtarna (som du kan läsa om högre upp i tråden), vilket ju är tur för fy f-n vad tråkig skärgården skulle se ut om alla hade samma smak kring båtar och alla åkte omkring i samma båtmodell! 8.gif\

 

Senast ändrad av Peter_K | 02 juli 2007 | 15:14

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Ytterligare ett inlägg i denna enorma tråd. Hoppas någon orkar läsa...

 

Många jämförelser mellan Bavaria och kvalitetsbåtar, men vad säger ni om att jämföra Bavarian med dess släktingar; Hanse, Benetou (stavning :-( ), Delphia osv?

 

Tycker själv att Hanse är helt OK båt utan att ha synat den allt för mycket i sömmarna. Skulle jag köpa ny båt i dagsläget skulle jag nog köpa en sådan. Kanske att jag hade tittat lite på Delphian också (minus dock för avsaknad av självslående).

 

 

Senast ändrad av rgsson | 02 juli 2007 | 15:26

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Här kommer mina fördomar:

 

First: Seglar mycket bra, lagom enkel, gjord för segling, lite vek dock

Oceanis: Som Bavaria fast fransk, kvalité vet ej, bobåt

Jeanneau: Fransk lyx, bobåt

Hanse: Ful, de mindre upp till och med 371 har grotesk överbyggnad men verkar segla väldigt bra. Annorlunda inuti.

Delphia: Vet ej

 

Nu är jag dock partisk då jag gastar ibland på en First 36.7 som går som tåget...

 

Skulle jag rangordna med tanke på segling:

1. First

2. Hanse

3. ...

 

Skulle jag rangordna med tanke på bobåt

1. Jeanneau

2. Oceanis

3. ...

 

Skulle jag rangordna med tanke på investering

1. Bavaria

2. Delphia

3. Hanse

 

Så, nu har jag kastat första stenen...

 

 

Mvh / Håkan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det med bilar så tror man att kinesiska massproducerade billiga miljövänliga bilar kommer att ta över marknaden . Ursäkta mitt bil exempel . Men som nån sa tidigare folk kommer ut på  vatten, var lite glada istället :)

 

 

Senast ändrad av LJohnson | 04 juli 2007 | 11:46

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...