Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
arkengoran

Monark 670 Klubb

Rekommendera Poster

Hej alla Monarkägare. Kul att någon ville vara moderator för oss.

Hoppas fler ägare kommer. Det finnes ju mängder av Monark 670 som fortfarande används flitigt.Vi kan säkert tippsa varandra om olika saker.

Häng på.  M.V.H  arken goran

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Det skulle vara kul att veta hur många Monark 670 det finns på västkusten,man skulle kanske kunna ordna en träff.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Halloj! en till ägare här, slängde in en ansökan häromdan och väntar på att få komma med i klubben.

 

mvh

Mauritz

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej igen.Kul att flera börjar upptäcka att det bildats en MONARKKLUBB.

Bra gjort av Sebastian. Jag vill nämna att om ni behöver nya Monarkmärken

så hör av Er till mig,jag har en kille som gjort nya märken exakt lika originalen. Priset för två stora och två små är 300:- M.V.H  Göran

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, nu har även jag ansökt om medlemskap. Jag köpte min Monark 670 för ett år sedan. Det är en 74:a med original AQ115 och VP100B-drev. Jag gav 67000:- för den.

Båten är i originalutförande förutom att taket i salongen är igenlagt och isolerat samt försett med två takluckor. Tidigare ägare var vinterfiskare och ville kunna hålla värmen i salongen.

Mina kommande förbättringar är montering av solcellsdriven ventilation samt ankarolina.

Är det någon som har förslag på bra och snygg förvaringslåda att placera på badbryggan?

Skulle var kul att höra lite om olika förbättringar ni gjort på era pärlor.

Mvh

Bogus

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kanon kul med mer folk! Jag har också lilla motorn som jag fick nyrenovera förra sommarn då en spricka i toppen fyllda 1:ans cylinder, nåja det ordnade sig som tur var, det fanns gott om reservdelar.

 

Mitt projekt framöver blir till att fixa till skrovet. har provslipat på ett ställe för att se lite skickt och avgöra hur mkt arbete som måste till. Ska bara försöka komma på ett bra sätt att pallra upp henne på så man kommer åt ordentligt under, några tips?

 

mvh

Mauritz

 

Senast ändrad av Mauen | 30 maj 2007 | 18:51

post-19831-1394235078,4111_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gällande gjorda förbättringar. Tyckte att puttifrånkorvshållarna framme på pulpiten var ivägen och störde sikten så jag skaffade en sån där hardwwoodlåda av läkt som säljs av alla möjliga möbelföretag limmade ihop den med vattaenfast trälim samt bultade fast den med rostfritt på badbryggan efter att ha dränkt in den med teakolja. I den ställer jag korvarna samt lägger kättingen från ankaret, som förvaras intill lådan uppochner i ett rostfritt rör, har ingen bild just här och nu.

trevlig sommar önskar ANders

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

skulle va kul o se ditt lilla projekt. Min båtbotten blev klart för nån vecka sedan, helskrapad, nerslipad, ommålad med gelshield 200 samt bottenfärg, blev kanonbra, skulle aldrig gått så snabbt ifall bra hjälp från kompisen inte fanns. Därefter fixade jag en bättre växelströmgenerator istället för den gamla likströmmingen som satt i innan, tror jag eldade upp 3st sammanlagt förra sommarn, nu ser ut att gå bättre och mer kräm för alla källor. Senare projekt blir byta ut lite mätare och lampor i kontrollpanelen, ny lampa i ytterutrymmet och lite annat småpul. Hobbyjobb nu när det allvarligaste är fixat. Jag kommer försöka få upp en liten sida på mina projekt när jag har tid så går d lättare att se.

 

Nån 670 nära hjälmarehållet?

 

Trevlig midsommar på er! Glöm ej att ta några fina båtbilder och ladda upp dem!

 

mvh

Mauritz

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...