Gå till innehåll
tisdag 23 april 2024
ChristerN

Imorgon ska hon upp!

Rekommendera Poster

Hej alla positiva, glada och båttokiga MG-are. Och alla ni andra också för den delen.

 

Livet är fyllt av milstolpar. För mig är det alltid en milstolpe när båtarna tas upp. (Kanske därför jag har så många?)

Men imorgon lämnar jag in min Falcon för säsongen och på måndag tar varvet upp henne.

Vemodigt.

 

Men det gör att man nu börjar se fram mot nästa säsong.

Dynorna ska kläs om.

Nytt kylskåp ska det bli.

Kanske en solpanel.

 

Ähh, nu återgår jag till min GT!

 

Kör försiktigt!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Morsan II åker upp i helgen. Jag fick lite panik i och med att SMHI hotade med snö (men det blev bara en massa regn...) och till råga på allt så var det lite vatten i sjön så det var lite nervpirrande att köra ner henne till svärfars brygga men det gick bra.

Så på Söndag skall hon upp och tvättas och sedan en sväng ner till båtfirman för vinterkonservering och en liten hälsokoll på nya motorn.

Sen skall hon nattas i sitt nya vintergarage, som förhoppningsvis hinner bli klart innan snön kommer.

Risken är nog stor att hon blir till salu nästa år så får vi se om Morsan III kommer hit i form av en Dc.

 

//Calle

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Har tagit mig an att piffa till den nyinköpta båten. Garaget är belamrat med inredningsdetaljer som jag precis slipat rent och ska nu börja lacka om. Till helgen ska jag krypa ner i båten med en kupévärmare, skyddsmask och en kasse sandpapper.

 

Idag hämtade jag mina dynor som jag fått totalt omsydda med nytt tyg. Hade tur och kände en äldre pansionerad dam som arbetat som sömmerska hela sitt liv. Dynorna blev strålande bra och hon fick naturligtvis en slant att dryga ut sin blygsamma pension samtidigt som hon tyckte det var roligt. Det tog visserligen lite tid men båten ska ju inte i än... Jag har haft ett leende på läpparna i fem timmar nu!

 

Båten blir så fin...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...