Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024
Gäst Rickard

"Trimma" Honda 40hp 4-stroke?

Rekommendera Poster

Gäst Rickard

Jag har noterat att 40hp- och 50hp-motorn är näst intill identiska i Hondas 4stroke-serie. Kan det möjligen vara så att 40hp-motorn är en konvertering av 50hp-motorn? Om så är fallet, vad ska man ändra för att få de extra 10hp? Är det bara förgasarna som är pluggade eller är det elektroniskt styrt? Någon som vet?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Danne

Ring till Honda marin power. Prata med Odd Hagander.Han hjälper dig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Alexander Hjelm

En ide är att du helt enkelt skiter i allt sånt där skit och går och köper dig en dunk Nitrometan som man blanadar i bensinen ungefär som oljha fast mottsat efekt!! Då kan du klämma ur mer än 10hp!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej på er jag tror att nitrometanet har svårt att blanda sig med bensinen men lite mettis oxå då........ M.v.h Daniel

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Daniel

Hej! Hur gick det få ut de extra hästkrafterna? Sitter själv i samma funderingar nämligen. MVH Danne

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst H

Ha ha ha ... Fan va bra ! Helt rätt ! Kör skiten på Nitro !!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om 40 och 50 är samma vet jag inte, men 35 och 40 är samma.Har en kompis som har trimmat sin 35:a till 40. Jag kan kolla vad han gjorde.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Anders

Är det någon som vet om man kan trimma en Honda F75 till F90???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Själv blir jag lite förundrad varför man vill riskera att haverera sin motor för att öka effekten några hk! Har själv en Honda 40hk och den kostar typ 60.000 ny (vad en 75hk kostar ska vi inte ens tala om ;-). Jag skulle aldrig riskera den investering för att få upp den till 50hk! Då skulle jag hellre sälja min nuvarande motor och köpa en ny med det önskade antalet hk (eller kw som det numera heter ;-) Men säkert kommer det även på båtsidan chiptrimmning vad tiden lider, men just nu tror jag inte på att det är tillräckligt säkert att trimma båtmotorer! mvh // mats

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min sambo säger att 30 hk och 40hk är samma och man byter en bricka som kostar några kronor... Fy skäms Honda ! ! !

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...