Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Linde

Vinterförvaring! Hur förvarar ni båtarna?

Rekommendera Poster

Nyttjar storfirman i Göteborgsområdet för min sexmetersbåt.

Upptagning, tvätt. uppallning med material, förvaring (parkering)utomhus, sjösättning. Det kostar 2500:-

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Här i inlandet betalar jag ungefär 680 kr för en uppställnigsplats på varvsområdet. Då ingår lyft, tvätt och transport mha traktor. Priset beräknas på platsens storlek (antal kvm).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Genom Grefab:s försorg. Det kommunala hamnbolaget här i Göteborg.
Priset för upptagning, avspolning, parkering på plan och bockar därtill går löst på 2500:- plus moms. summa=3000:-15.gif\
 
/Wille 

post-1958-1394234821,2824_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Förvarar och servar i eget Garage.. Dock kallgarage men iaf nära och Gratis14.gif\14.gif\14.gif\...

 

!!!MVH REXCO!!!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kollade inför denna vintern upp vinterförvaringskostnader för min båt, en Uttern 6200CC, runt Fjällbacka-trakten på Västkusten.

 

Ett komplett-kit med upptagning, tvätt, konservering/service av snurran, inomhus varmhall, vissa erbj. om vaxning på våren och slutligen sjösättning: Priserna låg runt ca 12-14 tusen.

 

Därför, stannar jag kvar på mitt varv i år igen. Får ovanstående deal fast i kallhall och utan vaxning på våren för ca 6000. (Då skall motorn få en totalgenomgång oxå inkl. impellerbyte) Dvs. det tycker jag är billigt, med mina geografiskt placerade mått, mätt....

 

Något som är mindre kul för mig (även om 6 laxar är mycket i jämförelse med vad många andra tycks betala....) var bryggplatsen i år. Förvisso, är det ett grymt bra ställe, men från att ifjol ha kostat ca 2500.- så höjde dom i år till 4500.-....

 

Å ja kan säga som så här: inte f-n låg det nån röd matta utrullad i år precis (Inget som synligen skulle motivera prishöjningen asså) En grannbåt hade frågat ägaren varför han hade höjt såpass mycket. Som svar fick han tillbaka: Är det så att Du tycker det är för dyrt, så får Du gärna hitta båtplats någon annanstans.... Helt klart nackdelen med V-kusten: Alla har blivit så pilska på att vara här, så de som har rätt förutsättningar, kan bete sig precis hur som helst...

 

 

//Svante - www.utternklubben.se

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Betalar 500kr för lyftning.

 

12000kr oberoende av hur länge jag vill ha båten inställd i varm garage.

(Segelbåt 10x3m)

 

MVH

 

CAlle

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Köpte min (4,5 X 6 m) på blocket för 800 spänn av en pensionär som inte orkade hantera den längre!
 
Jag noterar även till min stora förskräckelse att ett antal MG:are sysslar med svart båtförvaring! Förekommer verkligen sådant i detta fina hederliga land?


Akta er noga, för tänker ni bli politiker i framtiden så lär inte drevet låta er undkomma med ett sådant otroligt asocialt och illojalt beteende!
 
smiley-innocent.gif\ 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Motorn på varv och båten på tomten under egenbyggd ställning. Förvaring konservering upptagning kostar 1800 kr. Har inte ens funderat på att göra det själv. Motorn måste vara inlåst då den är mindre än 50 hk.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur mycket kostar riktig byggpress?

 

Jag köpte min för några år sedan. 10x6 meter för 2500:-21.gif\ En bra investering. Min bror köpte en för ca 8 år sedan, ser ut som ny fortfarande. Har själv kört 250 grammare tidigare. Dom håller ju bara några år

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad är sådana där bra tillverkade av, och hur mycket väger de?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag betalar 1500 kr. per helår för en del i ett kallgarage med plats för fyra båtar.

Finns lyse och eluttag.

Smidigt med helår då man alltid har trailern under tak.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...