Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
fannie

Kvinnor vid rodret

Rekommendera Poster

Se aktuella inlägg i ämnet under rubriken: Seglarsnack!

 

 

Bild: Förr seglade å rodde alltid kvinnor bland vår bofasta skärgårdsbefolkning. Men innom fritidsseglationen är/har det alltid varit sämre beställt, mycket beroende på tjuriga manliga skeppare!

post-1968-1394234955,6615_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Typisk mansegoist.

Finns många namn på din inställning till oss av motsatta könet och dessa lämpar sig inte för tryck här på forumet.

 

Med din inställningen så förstår jag att du är ensam ombord på din Selco och det är väl därför du har en sådan liten leksak, så att du når din öl med samma arm vad du än befinner dig i den och armen som du har drillat heter väl fröken höger förstår jag och gör alla som av dig uppräknade nervärderande önskemål.

 

 

Tina som tittar in ibland

 

 

 

 

 

Tina som tittar in ibland

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hihi, kanske träffade du mitt i prick..? Fast jag tror nog att Steves attityd mer är ett resultat av att han är så hårt hållen av frugan därhemma. Eller om det nu är pojkvännen? 7.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tja jag hade inte väntat något annat svar än detta för det är som sagt mansdominerat och väl är det så att ni inte blir helt nertryckta för det vore synd om vi kvinnor skulle mäkta med det på alla fronter.

 

Jag och mina vänninor är ute flera veckor i våra båtar och vi får inte spott och spe där, utan det finns alltid hjälpande händer och oftast så är det våra medsystrar som visar denna sida och det är bra för man slipper bli avklädd inpå skinnet av trånande .....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ojdå!!!Hujedamej ....ja det är illa du...framför allt när man ser ngn söt psb med halva bysten utanför...det är klart som fan att man inte ska titta på bysten...vanligt folkvett!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Såg du mig? ;)

 

Jag gissar att du var en av de många karlar som stod med en hjälpande hand/tamp för att göra livet lättare för mig.

 

Ni ska vara glada att vi inte är fler, för då hade ni inte fått en lugn stund med er öl i sittbrunnen, och jag är nöjd och använder min kvinnliga list och tar emot hjälpen och småskrattar åt hur lättmanipulerade ni är.

 

Ni är ju faktiskt bra att ha till en del, och jag har inget emot att låtsas vara ute på djupt vatten för att få hjälp av ren lathet från min sida.

 

Så Steve, ta du en bira i lugn o ro nästa gång. Jag lovar att inte köra på dig och din Selco om du bjussar på en öl :-p

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Använder din kvinnliga list ?? Småskrattar åt att vi skulle vara lättlurade ??? Är det inte lika bra du säger som det är o inte vänder på det istället... Du kan inte köra !!! Du förstår väl att vi är rädda för att du ska köra på alla båtar du kan hitta i hamnen !!!!

 

Ha de gott Anna !!!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du har inget att oroa dig för, skulle det vara så att jag inte kan hantera situationen så siktar jag på det dyraste, och i den sitter antagligen varken du eller Steve ;o)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Klart vi inte gör.... Det finns ju kvinnor som kör båtar !!! Så varför offra massa pengar på dyra båtar då ???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Undanflykter undanflykter.

Med tanke på att någon konstaterade att kvinnor på sjön är så sällsynta så handlar det antingen om feghet eller att ni inte är likvida helt enkelt.

 

Fler kvinnfolk på vägarna, vad kör du för bil?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tror inte det handlar om feghet... Kvinnorna har bara insett att dom inte kan... Min bil !!! Jag har en som är extra förstärkt för att den ska klara av att bli påkörd...(av kvinnor)...

 

Vad har du för bil ?? Trampebil eller ???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då har du lagt stålarna på att förstärka bilen istället för på båten, det verkar ju inte så genomtänkt.

 

Kör allt med motor, samt min egen symaskin och gubbar med keps som du är ju fullständigt livsfarliga på vägarna, men ni är rätt bra på att bryggsegla och hantera dom däringa snörena som vi riktiga kvinns behöver när vi kommer till hamn ;o)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Klart vi har dom däringa snörena som riktiga kvinns behöver när dom kommer till hamnen... Dom har vi för att ni har för få celler för att förstå att man ska ha egna... Sen är det ju så att vi vill att era båtar ska ligga fastsnurrade vi bryggan så ni inte gör mer skada än nödvändigt...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


När vi åker hem från hamnpuben kör min fru, hon är nykter och har förarbevis. Jag behöver inte köra på fyllan. Hur gör ni?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Ett inlägg från herrn i huset, och co-captain på nya båten (nu har vi ju varsin och behöver inte bekymra oss) men han är för lat för att skriva själv.

 

Han hälsar att jag suger som hoppilandkalle (jag säger inte emot, ska nån hoppa och skrapa upp ev. händer och fötter så får det vara han, jag sköter glatt alla spakar som finns.

 

Men hur det ska gå nu när vi ska samsas om en båt återstå att se, han påstår att han med varm hand överlämnar kaptensmössan till mig så han kan dricka öl.

 

Så svaret på sista inlägget får väl bli. Minst full kör, behöver nödvändigtvis inte vara kvinnan även om det även i detta fallet är jag som står för skepparn och han har inget alls :-p

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hehe ord och inga visor det här 2.gif\.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur har du förstärkt den 13.gif\

 

Vad jag vet i dag, när fruntimmer kör in i bilar, så är det bara att montera ditt boggihjul och fylla den med cement utom vid dom främre säterna.

Hade jag gjort det så hade jag inte haft så in i helvetse ont.

 

Vad jag hade missat med ett cemetlass, var den där raketstarten.

Gosse Grönan och Liseberg kan lägga ner all skit för dom har inget att komma med efter detta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är mest förundrad över att Lamon är så tyst, även en blind höna kan ju faktiskt hitta ett korn (av sanning?!) :-p

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Man ska inte begära för mkt av det lilla livet, han sitter väl på sin uppställningsplats - vaktar sin båt - ifall någon kvinna skulle vara ute med bil och råka köra på hans båtställning?

 

 

:)

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Eller att du kommer med båt på parkeringen... För mer koll än så har du väl inte utan att du skulle kunna köra eländet även på land... Eller har du lärt dig att stanna innan bryggan tar vid, eller blir det en o annan kraftig bryggsmäll... Tror det är bäst jag åker ner till hamnen o flyttar båten längre från bryggan nu...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är som sagt dumt att kasta glas i stenhus !!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lamon Lamon, flytta inte båten i onödan, tänk på att du skall klara att flytta ställningar och sånt helt utan kvinnlig hjälp. Jag vill ju inte att du ska skada dig även fast du är lite korkad :-p

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...