Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Tradewind

Socialdemokrater=Båtskatt

Rekommendera Poster


Har frågat socialdemokrater, folkpartiet, moderaterna, krisdemokraterna samt centern om deras inställning till båtregistrering samt båtskatt.

 

Har fått svar från folkpartiet, moderaterna samt socialdemokraterna. Folkpartiet samt Moderaterna är klart mot registrering samt skatt.

 

Socialdemokraterna är lika klara på att man vill ha ett register samt båtskatt.

 

Här nedan Socialdemokraternas svar i något förkortad version:

 

Det socialdemokratiska partiet har ställt sig positivt till frågan om

båtskatt. Vi har tagit flera kongressbeslut som uttalar sig för införande

av en sådan skatt. En statlig utredning har sett över frågorna om

fritidsbåtstrafikens kostnadsansvar, ett fritidsbåtsregister och om en

obligatorisk ansvarsförsäkring för fritidsbåtar. Utredningen lämnade sitt

betänkande hösten 1996 och föreslog att ett obligatoriskt

fritidsbåtsregister borde införas. Ett sådant fritidsbåtsregister kan också

användas som underlag för båtskatten.

 

En särskild utredare har fått i uppdrag att utreda hur ett sådant

fritidsbåtsregister ska vara utformat. Regeringen har ännu inte kommit med

något förslag till riksdagen att ta ställning till.

Är det något mer du vill veta om vår politik är du välkommen igen!

 

Med vänliga hälsningar

 

 

Socialdemokraterna (S)var Direkt


Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Utredare hahaha jojo som det med utredningen av bly och jakt.

Det slutade med att djuren kommer att bli perforerade av en massa kopparsplitter och kutar iväg skadade och eländiga.

Ny utredning som skevar iväg och utredare som inte vet ett enda dugg.

Föresten om det här skatteparadiset Sverige ska kunna fungera så måste det till ny skatt och det slutar med att ingen har ett öre kvar till skatt.

Företag flyr utomlans och pensionärer och sjuka får lida med indragningar och vissa grupper i samhället lever i lyx och överflöd.

 

Håller med om att det behövs en båtskatt hahahahahahahaha å fytt i fan viket elände.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Vilken överraskning! smiley-undecided.gif\

 

Sossarna har de senaste hundra åren drivit upp skatterna till världens högsta. Vad de inte förstår är att de allra flesta behöver prioritera bort annat för att kunna ha båt. Husvagnar skulle man ju också kunna beskatta isf, eller införa tältskatt!!

 

Älskar du skatt - rösta på sossarna

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Haha... Även jag hörde detta Ryktesvägen givetvis men men... Med ett sådant fint förslag samt en massa andra Idiot grejer. Så sänker dom sig automatiskt till en undergång... Gött med partier som inser sitt eget bästa och Idiotförklarar sig skälva.. Näää Sossarna har gjort sitt Nu är d daggs för byte och dom har lämnat en hård värld äfter sig... Nu är d daggs att rätta upp den redan halvruttna och snart sönder rostade skutan Sverige... D är daggs att överge Sandlådan, spaden, hinken etc.. Och skapa ett fungerande samhälle... Kommer inte att bli lätt, Men Nuvarande Ledare har gång på gång visat att dom inte klarar av d så ett byte är ett måste..

 

!!!MVH REXCO!!! Som inte vill att söss MP Och V ska vinna valet...

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet. Men jag är förvånad att någon kan rösta på MP för det finns inget parti i hela värden som har förstört så mycket och så många förslag, bara för att dom inte får igenom sitt förslag.

Dessutom så verkar dom inte mycket för miljön utan ligger hysteriskt nära dom stora skatteindrivarna.

Kör stora jeepar med monstermotorer som vi enligt deras förespråkare inte får, eller bör göra.

Föresten är det en i partiet som har en sommarstuga och som ingen annan har här i landet.

Skyllde på att han hade en sommarstuga och därav så behövdes monsterbilen.

Snacka om dubbelmoral.

 

Nä för fanken det blir till att rösta på ett parti utanför betongklumpen och då alla etablerade partier bara är blaha så blir det ett litet som rör om i grytan och jag sticker inte under stolen med att tanken leker med SD.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet inte om du förstod lite fel där orven... Jag skrev INTE.. Går att läsa precis innan Söss i mitt tidigare inlägg.. Kommer förmodligen att rösta på något mindre parti jag med.. SD är ju på väg att bli riktigt stora fler och fler röstar på dom och tur är laa d..

 

!!!MVH REXCO!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag skulle oxå rösta på moderaterna tills jag fick veta att dom tänker höja bilföräkringen med minst 100%. Visserligen för att sänka på andra ställen men jag gillar inte iden ändå.
Usch börjar misstro hela skiten, får nog bli piratpartiet eller nått..  

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inget parti eller regering i Sverige kan höja försäkringspremier (om man inte lägger in en specialskatt, men det är sossarnas område)! Möjligtvis i Nordkorea kan staten göra det, men inte i Sverige.
 
Var har du hört det?  

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte direkt, men genom att flytta över kostnaderna för trafikskadade till trafikförsäkringen kommer det att innebära höjda premier.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

BRA

Om ingen vinner så slipper vi allihop och så blir det inga skatter

Alltså om alla röstar blankt till 100%

 

Skattefri bensin

Skattefri båt

Skattefri brännvin

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ursäkta 2.gif\ , men jag fick sagt en del ändå.

 

Inte så att du kan gå in och ändra 13.gif\.

 

 

 

 

Bara skojar.

 

Mvh / Orven

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Önskedrömmar, men som sagt det sista som lämnar människan är ju hoppet.

Och så länge som det finns liv så finns det hopp.

 

 

21.gif\ Orven

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 

Har nog följt med lite för dåligt. Hade ingen aning om detta!

Men det KAN inte vara aktuellt längre? Annars hade man hört detta i varenda agitation från motståndarna eftersom det påverkar nästan alla.

 

Fast å andra sidan, de siffror du nämner kommer ju från en intresseorganisation som har SIN syn på det, och det är sällan fakta.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Puuhh!!!

 

Tur man inte har någon sådan Hobby.. Funderar på att skaffa Fyrhjuling men d får laa bli traktorregg isåfall hehe.. Alltid ett sätt att gå runt Idiotin d gäller att ligga steget före hela tiden.. Svårt men tyvär ett måste i dagens samhälle9.gif\...

 

!!!MVH REXCO!!! Som har båten som hobby... Men d roliga ska väll någon ta ifrån en d mesmiley-cry.gif\smiley-cry.gif\6.gif\6.gif\

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Fast med traktoreg får du svårt att ligga steget före...

!!!MVH MATS!!! Som har båtlivet, livet och underlivet som hobby!

 

smiley-laughing.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Haha.. Jepp men om jag slipper extra pålägg så åker jag gärna lite saktare.. Allt för att bidra med så lite pengar som möjligt hehe... I daggsläget så blir man ju rånad innan lönen klirrat in på kontot.. Hmmm Suck härliga Sverige... Ska snart lyfta upp båten på land d är laa därför man deppar... Tänker givetvis på förra vintern som var den segaste på länge... Hoppas d blir en kort vinter i år...

 

!!!MVH REXCO!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som jag förstår det så kommer man få 1000 kr mer i mån när man jobbar, vilket skulle motsvara typ 11000 om året. Bilförsäkringen ska höjas med max 3000kr /år. Så för en familj där man delar på en bil så tjänar man bra på det. Men för yngre som ska försäkra moppen, första bilen eller mcn kommer knappt ha råd längre. Min lillbrorsa fick precis en EU-moppe när han fyllde 15, den kostar nästan 5000kr/år i helförsäkring som det är.
Man får hoppas att det kommer in lite tyska bolag och konkurerar i framtiden, så man kan importera tyskbilar och köra med tyskplåtar så man får det billigare.
Dock så hoppas jag fortfarade att alliansen vinner..  

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Alternativet (alliansens) blir

 

Höjda försäkringar

Höjd fastighetsskatt (dock en sänkning på några standnära tomter i storstäderna som alla andra ska betala)

Höjt högkostnadsskydd på mediciner

Höjt hökostnadsskydd på tandvård

Höjd avgift på a-kassan

Lägre sjukpenning

Lägre pension

Avgift på låneböcker på biblioteket

Ta bort ränteavdragen på lån

Mm mm

 

För detta får vi ca 1000:-/mån mer i lön efter skatt. Frågan är om den 1000-lappen täcker de här plus en mängd kostnader ytterligare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Korkat svar ......!( det viktiga är att din försäkring är billig)

 

Så om du vill ha tex 200kr till i barnbidrag så vill du rösta på sossarna ??????????????   

Det är just den enkla formen på valkampanj som sossarna kör ..

små små små godispåsar att dela ut till folk som inte förstår bättre .

Det är att lura/få bort fokus på det som är viktigt .

SKATTER. JOBB .PRIVATAFÖRETAG .m.m

 

Vad spelar det för roll att man betalar mera i försäkring på bilen om alla i Svergie har mölighet att få det bättre !!!!!!!!!!

 

Suck !

//JSR

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Jag skiter i vad du betalar eller får i bidrag, jag tänker på mig själv.
Jag vill inte betala mer i bilförsäkring, tycker det är fruktansvärt dåligt förslag!
Tråkigt att alla vill ta bort allt som är roligt i livet så man bara kan satsa på jobba ...


 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Kunde inte låta bli ett inlägg i debatten...

 

De röda partierna tycks spendera all sin tid att omfördela statens (av skattebetalarna lånade) pengar. Från ett år till ett annat ändrar man procentsatser hit eller dit för att blikda de som är mest förbannade. Så får man regera vidare. Storleken på kakan påverkas i princip bara av konjunkturen.

 

Borde man inte lägga lite resurser på att få själva kakan att växa istället så alla kan få en större bit?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bilförsäkringsänkarpartiet...

 

Huvudsaken är att du är glad ,och ingen annan !?

(en fråga :  har du en liten,liten näsa  ???)

 

post-11345-1394234784,2103_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


känns det jobbigt att inte alla tycker som du..  ?
jag röstar nog som dom flesta, för egen skull och inte för grannens.


 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ehum, nu hittar du väl på lite va..?

Källan till nedanstående kommentarer är hämtade ur det gemensamma valmanifestet, du vet - ett sådant som man inte har mellan S, V & Mp. Du kan läsa det här, http://www.maktskifte06.se/index.php?id=104&tx_ttnews[tt_news]=178&tx_ttnews[backPid]=102&cHash=25e55e2441

I manifestet kan du läsa om det som blir av vid ett regerigsskifte. Övriga saker som enskilda partier vill utföra blir det förhandling om. Ptecis som det kommer att bli kring S, V & Mp´ s valprogram. Som vanligt... (tänk t ex trängselskatt)

 

Höjda försäkringar - Finns det inget om i manifestet. Vad har du för källa för ditt påstående?

Höjd fastighetsskatt (dock en sänkning på några standnära tomter i storstäderna som alla andra ska betala) - Man är för en avskaffning av fastighetsskatten. Inte riktigt samma sak som en höjning... Läs här

Höjt högkostnadsskydd på mediciner  - Finns det inget om i manifestet. Vad har du för källa för ditt påstående?

Höjt hökostnadsskydd på tandvård - Idag gäller bara högkostnadsskyddet på remitterad tandvård samt för vissa äldre - inte för alla. Ja, det blir högre - men det gäller alla. Se http://www.vardguiden.se/Article.asp?c=2901

Höjd avgift på a-kassan - Finns det inget om i manifestet. Vad har du för källa för ditt påstående?

Lägre sjukpenning - Det står Det är nu vår bedömning att ersättningen i sjukförsäkringen också framgent kan bevaras på 80 procent av den tidigare inkomsten. i manifestet. Helt felaktigt påstående alltså.

Lägre pension - Finns det inget om i manifestet. Vad har du för källa för ditt påstående?

Avgift på låneböcker på biblioteket - Finns det inget om i manifestet. Vad har du för källa för ditt påstående?

Ta bort ränteavdragen på lån - Det nämndes och togs lika snabbt tillbaka som en metod att finansiera borttagningen av fastighetsskatten. Stämmer inte alls, helt enkelt.

 

Kanske läge att källgranska ibland och inte bara tro på propaganda...

Man kan lätt framstå som okunnig då.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...