Gå till innehåll
tisdag 16 april 2024
Gäst sdk780

Information om Bayliner 2755

Rekommendera Poster

Gäst sdk780

Först och främst vad väger en 2755? nu finns det ju olika motorer men i snitt?

Vad bör man tänka på vid köp av en 2755? Jag är ute efter en 1990 och nyare, d.v.s med inbyggd badbrygga bak!

Framför allt vilka svagheter finns?

 

Mvh Peter

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är du medveten om att den inte är lika bred som 2655:an eller 2855:an.

Som jag har fattat det så finns det ingen 2755a som är kring 3 meter bred.

I mitt tycke är bredden viktigare längden på båten.

Mvh/Linde.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som tidigare 2755 ägare så skulle jag nog välja en 2655 eller 2855 från 94 eller senare. Efter 93 så blev kvaliten bättre och som tidigare forumsdeltagare skrivit 2755 ör bara 2,59 bred och ganska hög. Och 2755:an är faktiskt kortare en 2655:an från samma å5 då den har inbyggd badbrygga.

Den 2755:a jag hade va väldigt vid kännslig, läckte vatten i rutorna, Omc motorn är ingen höjdare. m.m

Jag skulle köpa en nyare med Mercruicer. Alt. ett annat fabrikat.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är ju inte alltid så enkelt som att säga att ta heller en 2655 eller 2855 från 94 och framåt med mercruiser än en 90a 2755 med OMC. Priset rusar ju iväg till det dubbla.

 

Bryggrannen köpte nyligen en 2755 -89 med OMC för 130.000 kr

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du har så rätt Janne. Jag kan slå vad om att han kommer lägga ner en slant på båten utöver dom 130.000:-. Min Sea ray va fin när jag köpte den men jag har redan lagt ut ca 20.000:- å då har det bara gått ca 1 månad. Under vintern kommer det springa iväg med några tusen till när jag ska klä om ruffen. Planerar även att lägga in teak. det spelar iofs ingen roll hur ny båt man en köper så kommer extra utgifter. Men en äldre Byliner av just 88-90 års modell kostar om man vill ha den fin. Ta bara tex ett kapell byte, orginalet är ju skräp och inte heltäckande. Bara det kostar ju en del. Dom nyaare har en bättre kvalite av kapelltyg. Och en 2755 för 130.000:- låter som ett vrak. Dom ligger ju på omkring 210.000 - 300.000:-

Jag tycker det är en jätte snygg båt men jag skulle bara köpa en om den va ricktigt billig så det är värt att renovera. Eller så ska den tidigare ägaren älskat sin båt och givit den mycket kärlek. Men det gäller iofs alla båtar.

 

Ja just det..jag har för mig att en 2755 väger ca 2,5 ton tom.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780

Tackar tackar!

 

Att 2755 är smalare var nytt för mig men jag ser det inte som en nackdel! Ibland är det bra med smalare båt! Jag har ju ett flertal gånger sett på ev köpsobjekt och vet därmed hur planlösningen är och det är jus planlösningen och formen jag gillar! 2655 är inte lika snygg!

 

Den inbyggda badbryggan är i mina ögon en av båtens mer tilltalande detaljer!

 

Hur är 2755 att köra och skiljer det mellan årsmodeller här?

 

Har någon mer detaler kring vad som var dåligt på tidiga och bättre på senare modeller? Vad skrev Ni före och efter 1993 var det väl!

 

Mvh Peter

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

2755 tillverkades mellan 89-93 och från -90 sitter det Mercruisers motorer och drev istället för OMC.

Är nog ingen större skillnad på de olika årsmodellerna förutom färgval interiört och exteriört.

Varför inte titta på 2855 från -91-93, de ser ut precis som en 2755 men har den större bredden som 2655 från -89-91 samt inbyggd badbrygga plus att du får en dinett i kabinen.

Här är lite bilder: http://yachtbroker.escapeartist.com/boats/action/view/boat/535/index.html

Nåt att fundera på iaf.

Håller med dej om att den inbyggda badbryggan gör sej bra;)

 

post-6674-1394234767,9619_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...