Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
BoatBruce

Bella 512 Excel

Rekommendera Poster

Maxvarv ligger på 6000v

Min varvar fullt ut n, när jag är ensam.

Med hela familjen i 5800v

 

Går jag upp i storlek så kommer båten acclerera som en pormask2.gif\

 

Att gå upp till 21 skulle bli alldeles för segt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja nu har jag haft båten ett tag men tyvärr verkar det ju inte bli någon båtsommar i år 6.gif\ . Men jag är jättenöjd med båten i alla fall. Lagom stor och lättskött. De gånger jag har prövat maxa har den gått i 37 knop på knopmätaren och 32 knop på GPS. Det verkar ju vara ungefär det som ni andra har kommit upp i också. Det enda som är riktigt synd är att det bara är en löstagbar tank på 25 liter, räcker ju inte direkt långt. Funderar på om man ska köpa in en till 25-liters och växla mellan eller om man ska satsa på en större lös tank? De fasta tankarna på 512:an verkar ju vara på 52 liter. Hur har ni andra?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kollade upp detta när jag hade en Bella 512 Excel och fick till svar att ska man ha fast tank så går det bara att beställa när båten tillverkas. Sedan är det för trångt att få ner en fast tank. Jag körde med dubbla tankar istället.

post-22587-1394235180,7491_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det var något liknande som jag hade tänkt mig eller att byta ut den man har mot en större. Men jag pratade med en annan båtägare och han sa att fast han har mycket större tank så har han aldrig mer än 30 liter i den i alla fall p.g.a alla som får för sig att slanga ur bensinen. En full 70 liters tank är ju nästan 800:- som försvinner så jag får fundera på det lite... smiley-wink.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kör också med dubbla 25liters tankar.

Tycker att det fungerar utmärkt.

Man kommer rätt långt på 50 liter

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu har vi testat den nya Pylon (vattenskidstången)rejält, som monterades i våras.

Det blev en riktig hit.

Vi hade en vattenskidkväll igår och det var riktigt kul.

Funderar på att köpa en wakeboard till nästa sommar.

post-12925-1394235185,5644_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hejsan

Ar 50hp fyrtakt for tok pa lite for en Bella 512 excel eller skulle det funka, baten ar mest for transporter av 2-4 vuxna i skargarden.

Tacksam for kommentarer.

Per

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja det är det har

Har åkt en del med en bekant som har en Yamaha 80 fyrtakt (osäker på årsmodell)på sin Bella 512 och när vi var 4 st passagerare så gick det rejält tungt däremot ensm ombord skvalade det på rejält så en motor på 50 hp blir nog riktigt tråkigt......

Som det är sagt i flera trådar så är det alltd bättre att satsa på en motor i närheten av max rek storlek =bättre totalekonomi samt fremför allt roligare (för det är väl inte förbjudet att ha roligt på havet??)

/Börje

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...