Gå till innehåll
tisdag 23 april 2024
Sando

Var köpa aluminiumprofiler?

Rekommendera Poster

Hej,

är det någon som kan tipsa om var privatpersoner kan köpa aluminiumprofiler i mindre kvantitet? Helst i stockholmstrakten. 

 

Jag leker med tanken att montera ihop ett underrede till en förarsoffa, (typ mekano).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du kan handla vilka SAPA-profiler genom vilken smed som helst.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du sökt/ringt via eniro och hitta.se? Grossisterna brukar kunna sälja spillbitar kontant, annars ev genom ngn smed/järnaffär.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

jag köper mitt på skroten=återvinningen. köpte ca 150 kg med div profiler för tillverkning av ramskelett, stege ,kantninga, mm.  knappt 50 gick åt resten blir framtida projekt. behöver du bara till underrede be vilken svets som helst bocka till vad du behöver ut av aluminium ligger på 50-75 moms skrot ca en femte del

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tibnor AB

Finspångsgatan 42

(Metallager och butik)

Box 51

163 91 Spånga

Telefon: 08-702 40 00

Fax: 08-702 41 32

 

Det är Metallvaruhuset som tydligen slagits ihop med Tibnor. (gjorde en google-sökning)

Min kompis tipsade om Metallvaruhuset i Lunda, och sa att de har allt. Vad du än söker som är i metall av något slag så finns det på hyllan i metallvaruhuset. (enligt kompisens utsago)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren! Tibnor i Spånga ska definitivt undersökas.

 

Jag kan själv tipsa om att Bauhaus har ett överaskande stort sortiment av aluminiumprofiler.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Återkom gärna med ditt utlåtande om Metallvaruhuset. Har inte varit där själv. Lite nyfiken.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


I morse svängde jag förbi Tibnor (fd Metallvaruhuset) i Spånga. Det är en liten butik där man handlar över disk. De har öppet endast på vardagar. Öppettiderna inriktade på yrkesfolk, dvs de öppnar och stänger tidigt på dagarna. 

 

Det gäller att veta vad man ska ha, då man inte har möjlighet att själv gå runt bland produkterna. Till min hjälp att välja produkter fick jag med mig en produktkatalog som beskriver sortimentet. Jag har ännu inte haft tid att studera katalogen, men jag tror att jag kommer att finna vad jag söker.  

 

Det såg ut som de hade några skrothyllor där man förmodligen kan göra fynd.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...