Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
aryk

Wallas 1800 felsökning

Rekommendera Poster


Har fått startproblem med min Wallas 1800 värmare. Körde värmaren normalt en kväll. Startade nästa kväll men glömde att dra upp termostaten/fläkten till max. Fällde strömbrytaren burner till on och grön lampa tändes. Tryckte in startknappen. Efter c:a 20 sek slocknade allt. Testade att trycka in överhettningssäkringen men fick fortfarande ingen reaktion från värmaren. Har full spänning från batteriet.
Har en värmare med en separat kontrollpanel i ruffen. Ser av manualens kopplingsschema att det skall finnas en huvudsäkring. Sitter denna inne i kontrollpanelen? Kan jag utan att få problem montera loss fronten på kontrollpanelen?  Eller har ni något annat tips hur jag felsöker.
Tacksam för lite hjälp
Anders 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2006-07-27 vid 17:32 skrev aryk:


Har fått startproblem med min Wallas 1800 värmare. Körde värmaren normalt en kväll. Startade nästa kväll men glömde att dra upp termostaten/fläkten till max. Fällde strömbrytaren burner till on och grön lampa tändes. Tryckte in startknappen. Efter c:a 20 sek slocknade allt. Testade att trycka in överhettningssäkringen men fick fortfarande ingen reaktion från värmaren. Har full spänning från batteriet.
Har en värmare med en separat kontrollpanel i ruffen. Ser av manualens kopplingsschema att det skall finnas en huvudsäkring. Sitter denna inne i kontrollpanelen? Kan jag utan att få problem montera loss fronten på kontrollpanelen?  Eller har ni något annat tips hur jag felsöker.
Tacksam för lite hjälp
Anders 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har detta problem nu med min värmare? Vad var felet för dig? Jag har en rund styrenhet i ruffen där jag slår på värmaren  och fläkten

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tror inte du får svar, tråden är 14 år gammal🤔  Och TS verkar inte varit aktiv sedan 2013

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...