Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
481GTS

Söker tips på WA båtar.

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har börjat kika lite efter wa båtar, och fastnat för Nimbus Nova 19.

Problemet är att utbudet av dessa under 200´ är rätt beränsat.

 

Vad finns det för alternativ i den storleken?

 

Jag söker en båt där det finns övernattningsmöjligheter för 2, samtidigt som man har lite av styrpulpetens fördelar.

 

Båten ska vara ca 5,8-6,2m (inte mindre, för att kunna stå på lite när det går sjö och inte större för att slippa en monstermotor)

Utombordare

Budget max 200´

Sjöduglig, hyffsat V-format skrov (inget badkar)

 

Tacksamt för tips, namn och modell.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

kan ju kolla efter Adventure 7000.

Såg den på blocket och fanns tydligen

nån länk om den här på forumet.

 

Mvh Patrik

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sök på Stratos 2600 Walkaround  på blocket eler liknande. Vet ej ngt om kvaliteten, men den verkar ju lovande...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Trevliga, men lite för stora, både storleksmässigt och motormässigt.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

finns även en som heter atol 560 som ser jättefin ut.drago har oxå nått liknande oxå har du galia.sök på blocket så kanske du hiyyar nån. mvh rillez

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Barcon 22 WA är kanonbåtar, går mycket bra i sjön och har mycket bra kvalite det kan man tyvärr inte säga om Nimbus 19 Nova...

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Soker du nagot i den storleken - och prisklassen - kan det var skal att titta pa den har sidan polen. Walk arounds ar ofta lite battre byggda (for krasna fiskare, inte for nagra Sondagsbatare) an Amerikanska batar generellt. Kika pa Arima SeaChaser, SeaRunner, SeaRanger, eller ga in pa www.yachtworld.com och sok pa walk around.

Nackdelen kanske kan vara att allt under 150 hp utombordare anses som litet har borta sa jag vet inte vad du raknar som monstermotor...

 

En 19 SeaChaser finns har for $19,500

http://seattle.craigslist.org/see/boa/177344088.html

(denna annons racker forsvinner om nagra dagar, sa snabba pa om du vill se pa bilderna)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Varför inte kolla på Ryds 620 GTS.

Modellen 620 och 20 har ju samma skrov och är ju lovordat i tester.

Går att få en runt 180´ vad jag sett.

 

mvh Stefan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Barcon 22 är väl egentligen den enda utav ovan föreslagna båtar som uppfyller önskemålen jag har.

Verkar som en trevlig båt, håller den sedan en högre kvalité än tex Nimbus Nova så är ju det ett plus.

Två små frågetecken bara.

1. Den ser lägre ut i friborden än en del andra i samma klass, är det så?

2. Värdet, hur kommer en sådan båt stå sig i värde mot tex en Nimbus eller likvärdiga båtar i den klassen?, (det kan man ju bara spekulera i).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tittade länge på Yamarin 6230, Askeladden 635, Galia ??? och Aqua...? (äh, vaffan heter de?) innan det till slut blev så att jag köpte en ny Barcon 22 (som skall sjösättas i morgon!!!) 2.gif\ 2.gif\ 

 

En ok båt. Många är halvfabrikat. Har även kompisar som har Barcon och de har varit ute i storm mm utan att klaga över sjödugligheten.

http://www.barconboats.com

 

 

Kolla blocket...

http://www.blocket.se/vi/8252737.htm?ca=15_s Har min fru kollat på. Om intresse finns för just denna båt, kontakta mig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ok... det var iaf en Barcon som varit på nätet i ett år ungefär. 150hp Yamaha och teak mm. Den kommer nog snart fram igen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo, jag har kikat på den.

Huruvida det är en båt för oss är vi inte riktigt överens om hemma...

Vad det är för fel på den har jag inte fått något svar på, den ska vi inte ha var det senaste jag hörde.

 

Jag har 3-4 uppslag nu, nästa steg blir väl att åka runt och kika på dem live och skapa sig en egen uppfattning. Det finns alltid detaljer som man förbiser i annonser, men tycker är bra eller dåligt på plats.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...