Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
LarsaP

Vatten i stortrissen

Rekommendera Poster

Jag pillade bort pluggarna för kölbultarna för att kolla skicket på dom och naturligtvis står det vatten där så skumfyllningen är tokvåt.. Vad gör man åt detta?

 

Jag har sugit upp vatten eftersom men det tränger fram mer. Det kanske inte är något att bry sig om då det inte borde vara någon fantastisk mängd det handlar om?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På den stortriss jag hade för ett tag sedan o på de jag har sett har det alltid varit så, det räcjer med att det kommer in lite vatten någonstans (och det gör det alltid) så lägger det sig där. På den som jag hade lyckades få bort läckaget genom att täta runt beslaget som sitter på tvären upptill på akterspegeln, vattnet som rann på däck rann akterut o in under det beslaget o sedan ner i båten.
 
MVH, G. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret! Jag ska hålla torrt så gott det går i sommar så får jag se om vi kanske hittar på något till hösten när båten är hemma på gården igen.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Även vatten som kommer in i akterskuffen (från blöta ankare t ex) rinner ner o lägger sig mellan skroven o tittar fram runt kölbultarna. Kolla gärna oxå så du inte har något litet läckage i kopplingarna på självlänsen, det brukar vara vanlig trädgårdsslang med slangklämmor.
 
MVH, G. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...