Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024
freedrik

Pylon

Rekommendera Poster


Tjenare. Jag funderar på att köpa någon pylon av något slag, för wakeboardåkning. Har för närvarande en Ryds 485 DL (inte mycket till wakeboard-båt men) och vill alltså få linan högre upp.

 

Var kan man köpa pyloner någonstans? Jag tänker mig någon annordning bak där motorn sitter. Som ett fotbollsmål (brist på ord), eller stångar som går ihop och bildar en slags topp, eller bara en stång som går upp. Jag är inte så insatt i det här men jag hoppas ni förstår vad jag menar.

Ja, vore väldigt tacksam för hjälp. Hur ska man fästa för att det ska bli mest hållfast m.m.
Tack på förhand! :) 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag har en Big Air Pylons Universal pylon till min båt.

Inte alltför avancerad konstruktion och man borde nog kunna bygga nåt liknande själv om man är händig och har tillgång till material och verktyg/maskiner. Aluminiumrör, stålvire, spännband mm samt infästning i durken a la runt bordststiv med samma diameter som röret för pylonen.

Jag beställde min pylon direkt från tillverkaren.

http://www.bigairpylons.com/

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

det viktigaste är inte en pylon. det mesta handlar om båtens form,motor styrka och svallen. själv kör jag bräda efter en malibu response utan tower eller pylon och det funkar helt okej:P

jag råder dej bara att skaffa en pylon om du är en duktig åkare och kör mycke spinns trick o vålter=)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Anars kan du be någon svetsa pylonen kan nog inte bli så jätte dyrt.

sedan kan du fästa den genom att ha genomgående  bultar och en bit plåt på insidan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

till min förra båt så gick jag till en lokal svetsare.Han var och tittade på båten tog alla måtten och sen så svetsade han ett löstagbart stag i rostfritt som blev perfekt.Allt kostade 380:-

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Menade du verkligen 380 kr? Det lät nästan lite för billigt för att vara sant. Bara materialet måste väl gått på det dubbla?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...