Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Fogden

skitstövel till säljare

Rekommendera Poster

Efter att ja sett en annons på köp o sälj o ringt säljaren i Sölvesborg o vill köpa vattentanken han har till salu för 1200:- och vill att han skall skicka den till Stockholm så tycker han att det är så jobbigt att sända den för att det är eventuellt en fiskare som vill köpa den nu såg ja samma annons igen o nu har han ökat priset till 1500:- ringer igen o vill köpa men han har inte tid att skicka den så man undrar vad det är för iddioter som annoserar

Fogden

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det låter ju som en helt normal människa som helt enkelt inte pallar ränna runt till nått fraktbolag mitt i sommarn för nån tusing...
 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man kan ju undra vem som är skitstöveln och idioten, kan ju vara en och samma person.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja det är ju jävligt jobbigt att ringa ett fraktbolag som kommer o hämtar

men då måste han ju ha besväret med att skriva en fraksedel

han gjorde sej besväret att sätta in en annons

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hmmm, nu var det ju inte säljaren jag menade utan kanske han med det fina vokabuläret.

Säljer jag en pryl som måste skickas med fraktfirma är det ju inte min skyldighet att tillhandahålla frakten utan köparens sak att ordna, eller har jag fel?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Enligt min uppfatning är det säljaren som ombesörjer frakten

Han ser till att saken kommer iväg aningen med fraktbolag post eller bussgods köparen står för fraktkostnad om inte annat överenskommits för jag som köpare har väldigt svårt att veta vad för fraktbolag som fins i området

Så fungerar det när jag och firmor sänder gods som vi säljer

 

Fogden

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det inte säljaren som dikterar vilkoren.

Har gjort samma sak själv, säljer bara för avhämtning.

Risken finns att köparen ångrar sig och då får jag stå för fiolerna.

Som säljare tycker jag att köparen skall besiktiga varan innan köp, det undanröjer många missförstånd.

Jag skriver i annonsen säljes bara för avhämtning.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Risken tar nog jag för ja erbjöd mej deponera pengarna för tanken frakt

dessutom är det lite långt att åka från Stockholm till Sölvesborg för att titta på tanken dessutom passade måtten väldigt bra o behövdes den modifieras lite gran så klarar ja de skälv 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


SKIT I BLOCKET och alla rubbade säljare man kan stöta på där.. förstår iofs i det här fallet om man inte vill skicka nåt så relativt stort via posten . det är ju faktiskt lite struligt.

 

Men jag är så uppriktigt trött på alla fantasipriser man ser där  .. jag har ett förslag till dig.. åk till Erlandssons eller benns och köp en ny vattensäck med garanti och på nära håll , du får 200 liter för 1300 kr. kan ju omöjligt vara värt 1500 kr frakt för en beggad , iofs ingår ju snuskig beläggning. ; ) ha ha .

 

vill bara bjuda på ett underbart exempel. ; )

http://www.blocket.se/vi/8468826.htm?ca=11_s

 

Den här gamla rackaren går ju inte att köpa längre, och efterföljaren (152)ligger på 2350 kr helt ny med garanti.. vad pysslar folk med, köper folk det här.. ???

 


 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...