Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
stefan730

ha efter båten

Rekommendera Poster


Hej  ha  precis köpt en båt o tänkte köpa något roligt att ha efter den tänkte fråga vad ni tycker är roligast  ring eller tub  mm
vet ni vad man köper det någon stan  billigt
mvh 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ring är samma sak som tube... Det är skoj med en ring till att börja med, sen vill man ha mer. Man kan inte göra så mycket mer än att bara sitta/ligga på olika sätt utan möjlighet att styra själv. Föredelen är att alla kan åka på ringen utan några tidigare kunskaper (möjligtvis simma). Vattenskidor eller Wakeboard är så mycket roligare i längden. Men det krävs en del övning, mycket slit och skrik innan man överhuvudtaget kommer upp på brädorna. Men det är värt det... Man hinner bli en mästare på en sommar! 2.gif\ Clas Ohlson säljer lite ringar och vattenskidor till hyggligt pris. Till att börja med är de helt ok. Söker du lite på google så hittar du flertalet svenska butiker som säljer prylarna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


jag tycker wakeboard är roligast men det tar ett ta innan man får in tekniken

fast ring är nog roligast för det kan alla åka åk går ej att trötna på:P

man kommer alltid på nått sätt för att det ska gå fortare(farligare)

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den ultimata vattenleken är att flyga falskärm efter båten.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Vi hade först en 21DC med 211Hk v8...funkade klockrent


Sen så har vi kört med en Rib 600 med en 90Hk men det var på gränsen...
Jag bytte proppeller till en med mindre stigning och då gick det bättre. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om barnen skall börja så är det ring/tube som gäller sen vill de själva prova något annat t ex vattenskidor. Det ger sig 2.gif\

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

clasohlson har ganska billiga grejer, sen wakeboard och vattenskidor vet ja inte hur bra dom är där men ringar kan man nog köpa utan risk, (köpte en i helgen),

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


hittade denna trevliga tråd, vet någon vad de kallas för som fallskärmar man kan ha efter båten. och var man får tag på dem?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ringarna håller inte. Eller själva ringen håller men infästningarna ger med sig efter ett tag på dom billigare ringarna. Det är som vanligt i livet man får det man betalar för

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man får inte vara rädd för vatten om man ska åka med den.2.gif\

Jag hade nog inte vågat krypa in i den.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att åka fallskärm efter båten kallas för parasailing. Var man köper dem vet jag dock inte.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

har kollat runt lite efter det nu, man måste nog ha en lite fetare båt typ en v8 eller nått. ska köpa mig något enklare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den här tycker jag verkar knäppast dvs roligast. Har någon provat? Verkar ju helt hejdlöst!

Klicka här ... 

 

Den verkar ju komplett livsfarlig, känns som att krascher i höga farter resulterar i något huvudlöst. Den andra varianten som de har verkar säkrare, måste ju snurra något hejdlöst i kurvor http://www.sportsstuff.com/dyn_prod.php?p=SPT53-1815WR&k=68044

 

Finns dessutom på Clasohlson....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tänk på att inte ta med katten bara!

post-832-1394235084,9585_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fan är det Gesses katt?

Jaha det är därför han har köpt flytväst till den nu.2.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ha ha ha. Nej, jag har inte lärt min katt åka än. Men det ser man att det kanske är bäst att fixa fyrpunktsbälte till katten. 2.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Leta efter svenska chinaimport företagshemsidor, vet det finns svenska aktörer som tar hem saker därifrån i stora partier, ex från www.alibaba.com.

Åkte själv lite ring i somras. Tips, åk inte för fort och hoppa över andra båtars vågor. Jag höll på att fastna me benen i linan. Skumt!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...