Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
iron_eagel2

Kappelltvätt

Rekommendera Poster

26.gif\ Någton som kan upplysa om vad det kostar och tvätta kappellet ock var  eller vem.

20.gif\ på förhand.

MVH Anders

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag lämnade in mitt i vintras på en firma i Gbg, så just det är kanske inte intressant för dig, men som prisuppgift iaf. Fick betala 1700:- för tvätt och impregnering, det var standardpris upp till en viss gräns, sedan kostade det extra/kvm. Tror ditt kapell skulle klara sig inom grundkostnaden.
M.V.H. Magnus 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag körde mitt i tvättmskin...40grader o utan centrifug..blev kanon..

kostade nog en tia eller två...sedan Imprenex 1 liter..69:-

Peo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Peo

Efter som vi har samma typ så borde det funka för mej med.

Hur går det annars med båtlivet? Jag har inte sjösatt ännu men hoppas på att det blir på söndag.

26.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jodå, bara bra Anders...ska sjösätta nästa helg...har byggt om till hydralstyrning samt packat om drevet...o lite annat smått o gott...

får höras fram över. Ha det gött...

Peo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag handtvättade mitt hemma i badkaret och det gick jättebra. Sen har jag köppt inpregneringsmedel hos hjertmans och inpregnerat om det så nu ska det inte kunna regna in en droppe. Kapellet blev som nytt. Håller på att byta drev bäljarna nu.

 

I år kommer jag att sjösätta sent vid midsommar har jag tänkt. har alltid varit tidig i men i årjobbar jag lungt och stilla.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det beror ju lite på hur stort och nedskitat kapellet är, samt om det skall impregneras också. Jag lämnade mitt kapell (Nimbus 21) till Odén AB (http://www.odenab.se) och det blev som nytt. Har för mig att det kostade strax under 2.000kr (inklusive varm-impregnering) men det var väl värt detta. Allt mögel och jordslag försvann. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag släpade även jag ner (det mycket skitiga) kapellet i källaren och körde det i mattvätten vid ca 30-40 grader för att sedan hängtorka. Köpte även impregnering från Erlandssons vilket gnuggades in och nu är det både fräsht, rent och fungerade. smiley-laughing.gif\

 

// Petsson

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nä...det gick bra....

Peo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

20.gif\

Då är det väl bara att vänta på att det ska bli vackert väder i några dagar så att inte hela båten brir duchad.

Ha det Anders

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...