Wallerman 0 Postad 7 Maj , 2006 Hej! Har funderat på hur mycket kylarvätska jag bör ha i systemet till min 5,7 liters mercruiser.Ska man bara fylla upp till locket i kylaren,eller ska man fylla på så att det finns kylarvätska även i expansionskärlet? (Det sitter monterat en bit över kylaren som synes på bilden).Jag har inte haft några problem med att motorn blir överhettad,om man inte kör väldigt hårt och sen bara stänger av motorn direkt förstås.Någon som vet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Snowbiz 0 Postad 7 Maj , 2006 Såhär står det på Martecs hemsida: Fyll systemet via expansionstanken med lika delar färskvatten och glykol. Vid kall motor skall expansionstanken vara fylld till 2/3-delar. Öppna sjövattenintaget och starta motorn. Se till att slanganslutningarna är täta och efterdrag slangklämmorna. Efterfyll systemet. Kanske inte är till så mycket hjälp.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wallerman 0 Postad 8 Maj , 2006 Tack för svaret.Jag tror att jag ska testa att fylla upp i expansionskärlet en bit. mvh wallerman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser